Dziś jest: Sobota, 31 października 2020, godzina 19:29
zaloguj się :
FORUM Battlenet.pl FORUM Forum StarCraft 2 Poradniki i Strategie Nowe strategie w ZvP (dla zergów)


Odpowiedź

Temat: Nowe strategie w ZvP (dla zergów)

Pierwsza     <<   <   | 1 | 2 | 3 |   >   >>     Ostatnia
Delta
Wiadomość [#21]: 02.06.2011 o 22:48

Konto skasowane





Standard to 3 gate expo + robisz 38 probe i dodajesz 3 gaty. Tak wygląda 6 gate i uderza około 9.30. Polecam zaznajomić się z taktyką żeby o niej pisać:P

r3tsa
Wiadomość [#22]: 02.06.2011 o 23:15

Konto skasowane





Bane miny wydają się realne, ale musisz wiedzieć, czy robo jest, nie wiem najlogiczniejszym rozwiązaniem jest zobaczyć ile i jak szybko bierze toss gaz na naturala, wtedy możesz względnie określić jego zamiary.

Delta
Wiadomość [#23]: 02.06.2011 o 23:32

Konto skasowane





No bane miny wydają mi się całkiem niezłym pomysłem, tylko sądzę że nie mogą być główną taktyką. wiesz, bardzo dużo zależy od mapy, ale jeśli protoss by wiedział że uzywane są baneling miny, to może uzywać nietypowych ścieżek itp. Ale ogólnie banelingi zakopane mogą być dobre, 3 zabijają wszystkie sentry, a bez sentry 6 gate ginie w mgnieniu oka. Tylko nigdy nie wiesz czy wróg na nie wejdzie czy nie,na niektórych mapach naturale są bardzo otwarte/drogi do nich też. Ale jako dodatkowy strat za jedyne 100 gazu sądzę że jest świetny żeby dostać darmowego winasmiley.gif

PS. No niezły pomysł też z tym gazem w naturalu, mało się znam w jakich taktykach ile się go bierze, ale wiem że w najszybszym 6 gate uzywasz tylko gazów z maina. Także to może zadziałać, taki pół scouting

[Edycja Delta - 02.06.2011 o 23:42]

r3tsa
Wiadomość [#24]: 03.06.2011 o 00:15

Konto skasowane





Nie wiem też co próbowałeś w swoich testach, ale raczej powinieneś postawić macro hatcha w naturalu w pewnym momencie, produkując same lingi/drony nie jesteś w stanie efektywnie wydawać minsy, zakładając, że gas spalasz na techa i upy double evo po 7 minucie chyba bardzo nie boli, zwłaszcza gdy masz już pewność, że protoss zaekspował. Timingi gazów też muszą być odpowiednie. No i dropów bym do końca nie skreślał, ale to zależy od mapy, czasem możesz sobie kupić wystarczająco dużo czasu poprzez runby, aby przygotować bane dropy. No i wiadomo, że im więcej creepu rozlejesze tym lepiej, nie wiem czy robisz 3cią królową, ale to powinien być standard dla zerga, dzięki temu na meta/shattered/xelnadze możesz walczyć na trochę bardziej otwartej przestrzeni i trade'ować parę lingów za FF i wciąż masz się gdzie cofać. No i wiadomo, że im większa mapa tym bardziej strata pylona boli. Innym pomysłem jest postawienie roach warren dla samego faktu, żeby było, jak ja widzę roach warren i spire to nigdy nie gram 6gate, żeby zabić zerga zanim muty wyjdą, nie wiem jak inni protossi reagują.

ac1d
Wiadomość [#25]: 03.06.2011 o 15:22

Konto skasowane





Delta napisał
@Acid
Niestety doszedłem to tego samego wniosku, ale moze ktoś zna sposób żeby nie musieć otwierać roachami .Dużo roachy+burrow+roach speed( a raczej jednak go wynajdę jak już inwestuję w roache tyle gazu) spowalnia każdy fajny tech. Dlatego niezbyt mi się podoba otwieranie roachami;/


daj spokoj, toss na terka rowniez "musi" (a przynajmniej mocno to zalecane), aby otwieral w miare szybkim obsem, zeby nie zostac zjechanym przez banshee, ktorych tez nie idzie wscoutowac zbytnio. po prostu nie gra sie tego, co sie chce, lecz powinno sie grac to, co najlepsze w danym MU na tak wczesnym etapie gry - owszem, mozesz dronowac do ultrali, ale chyba w pierwszej kolejnosci idzie o to, aby nie zginac, aimyrite?

Razor
Wiadomość [#26]: 03.06.2011 o 16:40

Konto skasowane





hmm jak widzisz 3 gate to mozesz zaryzykowac i zagrac nawet hydra speedling - ofc sprawdz gazy 1 lingiem no chyba ze 25 mine to za duzo

Delta
Wiadomość [#27]: 03.06.2011 o 18:00

Konto skasowane





ac1d napisał
Delta napisał
@Acid
Niestety doszedłem to tego samego wniosku, ale moze ktoś zna sposób żeby nie musieć otwierać roachami .Dużo roachy+burrow+roach speed( a raczej jednak go wynajdę jak już inwestuję w roache tyle gazu) spowalnia każdy fajny tech. Dlatego niezbyt mi się podoba otwieranie roachami;/


daj spokoj, toss na terka rowniez "musi" (a przynajmniej mocno to zalecane), aby otwieral w miare szybkim obsem, zeby nie zostac zjechanym przez banshee, ktorych tez nie idzie wscoutowac zbytnio. po prostu nie gra sie tego, co sie chce, lecz powinno sie grac to, co najlepsze w danym MU na tak wczesnym etapie gry - owszem, mozesz dronowac do ultrali, ale chyba w pierwszej kolejnosci idzie o to, aby nie zginac, aimyrite?


Dobrze mistrzu acid. Mimo że zrobienie coś typu 20 roachy+burrow+roach speed to praktycznie cały gas jakim dysponujesz;) Jest różnica między tym z zrobieniem 1 robo 1 obs.
PS. Protossi mają chyba co najmniej 3-4 openingi i każdy działa na zerga, więc Twoja logika tutaj jest flawed:P

r3tsa
Wiadomość [#28]: 03.06.2011 o 20:23

Konto skasowane





lol.gif

Który działa na zerga? Poza mapami gdzie łatwo zawallować naturala FFE nie jest skutecznym otwarciem i nigdy nie będzie standardowym. DT FE to coinflip, który nigdy nie będzie standardem. Zostaje 3 gate sentry FE i 2gate Stargate FE, które można grać na każdej mapie, allinów nie zaliczam do otwarć.

Delta
Wiadomość [#29]: 03.06.2011 o 22:50

Konto skasowane





No nie wiem, teraz gdy archony są naprawdę niezłe, sądzę że dt nie są all inem (niestety). TO drogi tech, ale najpierw masz szansę na autowina jeśli zerg nie ma detekcji, a jeśli ma robisz archony i też są dobre. Poza tym dt dają niezła map controlę, osobiście sądzę że to niezły strat.

r3tsa
Wiadomość [#30]: 03.06.2011 o 22:58

Konto skasowane





DT fast expand jest cholernie łatwe do zescoutowania. Archony ssą na roache.

Delta
Wiadomość [#31]: 03.06.2011 o 23:40

Konto skasowane





To jak się scoutuje ten dt expand, nie mówię że się nie da, ale nie jest to takie łatwe, przynajmniej dla mnie. I nie wiem na ile liczenie sentry jest miarodajne, jeśli o to Ci chodzi

r3tsa
Wiadomość [#32]: 04.06.2011 o 02:24

Konto skasowane





Zależy kiedy protoss stawia nexusa i ile właśnie ma sentry przy tym.

Delta
Wiadomość [#33]: 04.06.2011 o 02:58

Konto skasowane





A przy ilu jest dt, a przy ilu jest normalny expand? Bo wielu p expuje np przy 1 gate, a dwoma kolejnymi robią walla. Wtedy sentry mają typu 2-3 z tego co pamiętam. No i jak odróżnić dt, od np air? Albo blink

r3tsa
Wiadomość [#34]: 04.06.2011 o 13:56

Konto skasowane





Rotfl, jak masz overlordy na mapie to air zobaczysz, DT ma się około 6-30-7:00 i w tym czasie też nexus powinien być przy regrualnym 3ga sentry nexus jest pół minuty wcześniej z większą ilością unitów pod rampą, ja stawiam między 5:40-6:20 zależy jak zerg otwierał. air jak otwierasz od queenów i zobaczysz raczej dopiero overem wiele Ci nie zrobi, jeśli nie grasz lair przed 3rd base to jedno evo by móc spore stawiać Cię nie zabije, a i jakiś upgrade zawsze się przydaje, upgade zawsze > parę unitów.

Delta
Wiadomość [#35]: 04.06.2011 o 14:36

Konto skasowane





Dzięki za konkretne timingi, zwykle gram na wyczucie, bardziej niż patrząc na zegar, to zawsze timingi się przydadzą. No a ja generalnie gram bardzo szybkie upgrady, także evo mam wbudowany w build, więc sporesy zawsze mogę wybudować. Ogólnie zawsze kradnę gaz, więc raczej nigdy dt nie spotykam;) Ale mimo wszystko możliwe są zawsze;)

r3tsa
Wiadomość [#36]: 04.06.2011 o 15:52

Konto skasowane





Jak kradniesz gaz to już ostro psuje dobre 3g sentry FE, ja zawsze biorę drugi gazprzed pierwszym zetem grając to. Ogólnie przy 2gate stargate exp jest chyba najpóźniejszy.

ac1d
Wiadomość [#37]: 04.06.2011 o 16:28

Konto skasowane





Delta napisał
ac1d napisał
Delta napisał
@Acid
Niestety doszedłem to tego samego wniosku, ale moze ktoś zna sposób żeby nie musieć otwierać roachami .Dużo roachy+burrow+roach speed( a raczej jednak go wynajdę jak już inwestuję w roache tyle gazu) spowalnia każdy fajny tech. Dlatego niezbyt mi się podoba otwieranie roachami;/


daj spokoj, toss na terka rowniez "musi" (a przynajmniej mocno to zalecane), aby otwieral w miare szybkim obsem, zeby nie zostac zjechanym przez banshee, ktorych tez nie idzie wscoutowac zbytnio. po prostu nie gra sie tego, co sie chce, lecz powinno sie grac to, co najlepsze w danym MU na tak wczesnym etapie gry - owszem, mozesz dronowac do ultrali, ale chyba w pierwszej kolejnosci idzie o to, aby nie zginac, aimyrite?


Dobrze mistrzu acid. Mimo że zrobienie coś typu 20 roachy+burrow+roach speed to praktycznie cały gas jakim dysponujesz;) Jest różnica między tym z zrobieniem 1 robo 1 obs.
PS. Protossi mają chyba co najmniej 3-4 openingi i każdy działa na zerga, więc Twoja logika tutaj jest flawed:P


oj tam, po co od razu ten sarkazm? zreszta, nikt ci nie kaze otwierac roach warren + 20 roachow + speed i burrow do nich. przeciez rozmawialismy o tym, jak sie wybronic, a do wybronienia sie na early ani burrow, ani speed nie jest ci potrzebne, 20 roachy to chyba tez troche za duzo, no i zaczynasz je spawnowac dopiero jak widzisz idacego pusha, ale co ja tam wiem?

Delta
Wiadomość [#38]: 04.06.2011 o 19:45

Konto skasowane





Nie wiem, ja robię roache tak czy inaczej, z jednego cyklu larv nie zrobisz armii która obroni 6 gate, więc musisz mieć już coś. Poza tym, z tego co wiem, to burrow jest niezbędny do wybronienia 6 gate, z tego co kojarzę to 6 gate był bardzo zabójczy zanim zergi zaczęły uzywać roachy + burrow. A 20 roachy, to mniej więcej tyle ile potrzeba. No ale w sumie już wiem co i jak, także temat jest w sumie stosunkowo zbędny. Dzieki retsa za konstruktywne posty. Pozdro all

szalik
Wiadomość [#39]: 05.08.2011 o 11:24

Konto skasowane





Cześć mam pytanie. Jestem niestety w srebrnej lidze ( gram na słaby brąz). Możecie mi powiedzieć co najlepsze będzie jak toss robi colo+stalker ? Gram zergiem. Coruptory+ roache czy cor + hydra czy co? bo nie mam pojecia :<

Silent15Killer
Wiadomość [#40]: 05.08.2011 o 11:48

Konto skasowane





Roach + corruptor + infestor, potem oczywiście corruptory przemień w brood lordy.

REKLAMA
Strona 2 z 3.
Pierwsza     <<   <   | 1 | 2 | 3 |   >   >>     Ostatnia
Idź do strony :

Odpowiedź

Skocz do :