Dziś jest: Piątek, 24 maja 2019, godzina 17:10
zaloguj się :


Odpowiedź

Temat: Poradnik dla HUM

Pierwsza     <<   <   | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ...  >   >>     Ostatnia
deymos
Wiadomość [#1]: 31.01.2006 o 13:35

Konto skasowane





Postanowiłem napisać poradnik dla humana , nie jestem gosu (jeszcze smiley.gif ale rozegrałem prawie 200 gier i obejrzałem koło 200 replayow , więc mam już na tyle wiedzy żeby pomóc początkującym. Rodzaj w jaki zapisuje treść poradnika jest wzorowany na poradnikach DoomForga (chodzi o to że opisze na jakie jednostki jakiej rasy co będziemy robić :P)poradnik zawiera wiele niezrozumiałych dla początkujących skrótów wyjaśnienia wszystkich znajdziecie tu: http://forum.battlenet(...)D=16821. Zacznijmy od ogółów , czyli plusów i minusów ludzi a także czemu warto i czemu nie warto nimi grać tongue.gif
+
Hum to fajna rasa xD ludziki są uniwersalne szybko stawiają expy , milicja daje nam dużą przewagę w czasie walk pod naszą bazą , hum ma kontry na chyba wszystkie straty innych ras , ma dobrych bohaterów i zbalansowane jednostki , ma dobre jednostki do walki wręcz , świetne przeciwlotnicze , dobre a nawet świetne jednostki magiczne , na wyższych levelach nasi herosi mogą sami rozwalić małą armie. Gra tą rasą sprawia dużo radości ;) niema nic piękniejszego niż zamienić przeciwnikowi armie
w owce , teleportować 10 mortarów w środek bazy wroga lub zabić uciekającego bohatera młotem króla góry ]:-D
-
To trudna rasa , siła humana opiera się głównie na masie jednostek(nie zawsze ale przeważnie tak jest) a im więcej jednostek tym trudniej sprawnie je kontrolować , herosi humana są silni ale trzeba mieć co najmniej 2 :P często też 3 , bez ekspansji ludzikowi trudno jest walczyć z przeciwnikiem , na szczęście postawienie expa trwa 2 minuty :P , człowiekowi brak jednostki ULTIMATE np. chimer , frost wyrmów , abominacji czy taurenów (niby mamy knightow, są dobrzy ale umywają się do swoich odpowiedników w innych rasach) , jeśli dopiero zaczynacie grać w warcrafta to musicie wiedzieć że według mnie człowiek to najtrudniejsza rasa , ja wygrywam co drugi pojedynek ale daje mi to szaloną satysfakcje

biggrin.gif
*
Teraz szybciutkie opisanie herosów naszych ulubieńców
Arcymag Najczęściej wybierany na pierwszego bohatera , jest to zresztą często jedyny słuszny wybór , jego wodny żywiołak pozwala nam bez problemu creepować i robić expansje , aura świetności daje kopa casterom i innym bohaterom , zamieć jest przydatna w późniejszej grze kiedy przeciwnik dysponuje czarami które mogą zabić naszego żywiołaka , zamieć masakruje peony , casterów i jednostki z małą ilością punktów życia , osobiście jestem fanem czarów AoE(takich co zadają obrażenia obszarowe) więc jak tylko mogę biorę zamieć i robię Śnieg : P ultimate arcymaga = teleport często przesądza o zwycięstwie i jest jednym z lepszych skillów ostatecznych , arcymaga zazwyczaj rozwijamy :, żywiołak , aura , żywiołak , aura , żywiołak
Król Góry Najczęściej wybierany na drugiego bohatera , dzięki aurze arcymaga może spamować swoimi destrukcyjnymi umiejętnościami , clapem i młotem burzy(boltem)
Młot burzy bardzo pomaga w zabijaniu hero , clap tak jak zamieć masakruje nisko-życiowe jednostki Ultimate króla jest po prostu zajebisty xD
Palladyn To z kolei najczęściej wybierany trzeci hero , dobrze dopełnia naszą armie dzięki leczeniu , aura też jest niczego sobie bo na 3 levelu daje + 4 armora , palladyn sam jest niezniszczalny dzięki boskiej tarczy a dzięki leczeniu robi innych hero odporniejszych święty blask jest też dobry przeciwko nieumarłych , bolt+clap+blask daje niezły efekt
Krwawy Magunio rzadko używany bohater , jednak w pewnym przypadkach jest bardzo przydatny , flame strike jest podobny do blizzarda tylko lepszy , dzięki wyssaniu many i aurze arcymaga ciskamy jeden flame strike za drugim , wygnaniem możemy się pozbyć kilku niewygodnych jednostek wroga (nie rzucajcie tego na casterów bo to im tylko pomoże )
*
Teraz opisze taktyki przeciwko komu , co , jak , gdzie i kiedy
VS UnDead
Ogólnie jest to najtrudniejszy przeciwnik dla huma sad.gif zjada nasze jednostki jak chce , triple hero nuke wysyła naszego archmage w kosmos zanim zdążymy odpalić żywiołaka , UD ma na huma kilka taktyk i każda jest(wulg.)owo trudna do skontrowania
Vs. DK+LISH+CL Abos Fiends Destros
Ta taktyka jest chyba najczęściej spotykaną , najłatwiej z nią wygrać kiedy jeszcze jej niema xD czyli duży atak na tier2 najlepiej parę minut przed ulepszeniem do czarnej cytadeli , na 1 hero oczywiście AM(arcymag) , bierzemy jako skill zywiolaka i idziemy creepować , ważną sprawą jest tu szybki tech a i ekspansja bardzo nam pomoże , zanim będziemy mieć tier2 staramy się nabić arcymagiem 3 level , drugi poziom zywiloka naprawdę pomaga w razie rusha ghuli , unikamy klepania footmenow bo jest
to jednostka wyjątkowa podatna na giniecie , nova + coil i fiendy masakrują footy nie mówiąc już o sytuacji jak dojdzie przebijanie krypt lorda , zamiast footow robimy kilka rifle którzy są nawet nieźli w zabijaniu ghouli , na t2 bierzemy mk dorzucamy 1-2 priestow i ruszamy na bazę ud w tym czasie techując zamek , jeśli będziemy mieli szczęście i rozwalimy budującą się rzeźnie , nasze szanse na zwycięstwo znacznie wzrosną jeśli nie powstrzymaliśmy ud we wczesnym stadium , robimy warsztat bierzemy palladyna na trzeciego hero , i klepiemy knoghtow+priesty+gyro ewentualnie czołgi z salwa , laska sanktuarium może nam się bardzo przydać w ratowaniu nightow ,warto kupić księgę oduczenia i zmienić skill z zywiolaka na zamieć , dzięki zamieci+clap króla gory i ewentualnie swiety blask nasi knighti powinni szybko wykończyć abominacje/fiendy
jeden po drugim , jeśli koleś niema desow , to robimy kilka sorek + mistrzowskie szkolenie dla kapłanów i rzucamy na wszystkich święty ogień , pamiętajcie aby kontrolować dk przeciwnika , może się zdarzyć ze zawieruszy się między waszymi knightami kliknijcie wtedy na niego zobaczcie czy ma jakieś poty leczenia i czy ma zwój tp , jeśli niema
bolt+otoczenie+swiety blask , bez dk armia ud jest cieniutka , jeśli chcecie zabić innego hero np. lisha , to najlepiej jest ogłuszyć dk kiedy lisz ma mało życia i wtedy go zaatakować , z coilem leczacym 600 hp nie będzie już tak łatwo :S jeśli chcecie zobaczyć repy podobnych gier , polecam sk.insomnia vs mouz.phillbot acha zapomniałbym :P zwoje leczenia są bardzo ważne(o zwojach protekcji zapomnijcie vs destro >. sorki gryfy knighci
mass garg > 3 czolgi
mass wyrms > 10 czolgow xD
ogolnie w walkach z ud bardzo przydaje się expansja , nieumarlym niełatwo tez powstrzymać nas od zrobienia wyżej wymienionej
alternatywy : mass gryfs + gyro , fajna taktyka wymagająca dużego micro , ale za to bardzo skuteczna , fiendy , abomy , wyrmy , ghoule , desy ,
wszystko to dostaje po pupie gorzej jeśli narobi 30 gargow ale wtedy trzeba walnąć trochę więcej gyro i najlepiej pande jako hero smiley.gif
VS NE
ogólnie : i tu jest na szczęście troche łatwiej ;p wielu graczy uważa że hum>ne , hum ma dobre kontry na wszystkie jednostki NE gorzej z mixami
VS DH/BM + POTM/BM archers , talons
raczej rzadko spotykana taktyka no ale musicie wiedziec co robić w razie czego ;) , robimy mase spell breakerow(sb) + kilka mortarow na archerki , bolt+ focus sb na hero działa znakomicie wiec zabijamy hero NE na lewo i prawo najtrudniej jest na początku bo sprawny elf da nam popalić z kilkoma archami , jak najszybszy tech do tier2 i mountain kinga to podstawa
VS POTM/DH+KOTG mass hippo riders / mass huntz archers + dryad
>.< co do mass hippo riders to robimy od groma rifles +1-2 czolgi z salwa , powinno wystarczyć , a to drugie niejest juz takie proste , jeśli nie wykryjemy że przeciwnik chce robić cos takiego może nas zalać masą kupy w najmniej odpowiednim momencie , najlepszą kontrą są 2 baraki masa rifles arcymag + mk i focusowanie huntow jedna po drugiej
VS DH+NAGA Bears+dryads+shits
i to najczęściej spotykany strat ne , i właściwie jedyny który może nam zagrozić przyda się nam expansja ale dh + kilka arch łatwo nam ją zniszczą więc trzeba uważać , na tier 2 bierzemy króla góry a na tier 3 blood mage(przynajmniej ja tak gram tongue.gif) , na miski robimy sb+knight do tego kilka sorek i preistow (najlepiej nam aster obydwa) na driady koniecznie kilka mortarow , cały bajer polega na rzuceniu na wszystkich wewnętrznego ognia , jeśli ne ma ustawione driady na autorzucanie rozproszenia magi to powienien zużyć cala mane driad, oprócz tego focusujemy driady mortarami , kiedy niema juz dryadow(lub nie mają many ;p) rzucamy wygnanie blood mage+poliformia na miski , zabijamy herosow i można się cieszyć xD , ważną role odgrywają upgrade bez których knighci latwo będą padać , zwoje leczenia to MUS!
VS ORC
ogólnie to mój ulubiony przeciwnik ;p lubię grać na orka bo to zawsze jest przyjemne ;) przeciwnik na 1 hero bierze albo fs albo bm , tezndrugi jest raczej lepszy bo wilki wróżbity możemy zdispelowac a nawet przejąć ;P
VS Mass wyws
, o dziwo całkiem często spotykam ten strat >.< nie robimy żadnych gyro bo 1 bat może zabić kilkanaście , najlepiej zrobić ze 2 tanki z salwa +rifles,casters tanki niech bija wszystkie wywy naraz a my focusujemy casterow rifle i zywiolaki i zdejmujemy je jeden po drugim
VS Fs+Tc grunts shamans/spirit walkers+catas
to raczej najgorsze co możemy zobaczyć , na 1 hero bierzemy standardowo arcymaga creepujemy do tier 2 , na drugiego hero król góry lub blood mage , przydadzą nam sie w zabijaniu casterow przeciwnika , przed atakiem na wroga trzeba się uzbroić w 2 zwoje leczenia i jeśli przeciwnik ma szamanów to w zwój protekcji , trzeba tez kupić księgę oduczenia i zmienić zywiolaka na blizzard , ponieważ purge jebie nam zywiolaka w kilka sec , oprócz hero najlepiej zrobić knighty+sb do tego ze 2-3 mortary kilka priestow i oczywiscie sorki ! , jeśli wzięliśmy blood mage to pierwsze co robimy to rzucamy flame xtrike+blizzard na szamanów przeciwnika , jeśli jest tak głupi ze ich zostawi w miejscu to zabijemy ich jedną serią , po zabiciu szamanów sprawa jest już nieco prostsza możemy rzucić slow na wszystkie jednostki przeciwnika , wygnać magiem co
większe(np. kodo czy taureny)i spoliformowac resztę , gorzej jeśli gra na spirit walkers , wtedy lepiej jeśli mamy króla góry który z potem many zmasakruje ich , clap+bolt , clap+bolt i zdychają ;p , ogólnie polecam mk jeśli gra blade masterem , do tego pyl ujawnienia jest tez bardzo ważny
tower rushy niemusimy się raczej bać , rifle+milicja+ zywiolak masakrują towery aż milo popatrzeć jeśli jednak zbudowali zdyb dużo towerow techujemy do zamku robimy parę mortarow+latajacego wieśniaka z chmurką
VS HUM
mirrory jak w każdej rasie nie są zbyt ciekawe , wygra ten kto ma lepsze micro i kto szybciej technie do casterow martarow sb i knightow , robimy 1-arcymag 2 - krol góry 3-palladyn lub bloodmage(ja standardowo biore tego 2 ;p) w późniejszej fazie możemy zmienić skill z zywiolaka na blizzarda focusujemy ognie mortarow + czary aoe na casterach przeciwnika , możemy tez zainwestować w więcej spell breakerow i ciskać blizza+flame prosto w ogień walki bo oni SA pogodo odporni ;p , rushe na przeciwnika
niedużo nam tu dadzą , jeśli już to możemy rushowac expand , ale lepiej zrobić swój , trzon armii powinni stanowić knighci+preisty+sorki+sb jeśli tylko zobaczycie ze przeciwnik ucieka rzucacie wygnanie + slow na jego arcymaga , później bolt+ okrążenie i bb , często gęsto można tez zabić jego króla góry bo chodzi w 1 szeregu , warto pogrupować jednostki tak żeby w jednej grupie były mortary+casterzy+arcymag i jego zywiolaki , taka grupa bedzie sprawnie wykańczać bliskie śmierci jednostki , nie
obawiajcie się używać bolta do zabijania jednostek , łatwiej nim zabić jednostkę niz. Hero , alternatywą grania w mirrorach są gryfy+jezdzcy smoczych jastrzębi , ale jest to strat ryzykowny , jeśli już mamy takie jednostki najlepiej dorzucić 2 tanki które będą rozwalały gyro + zwoje leczenia bogyro zadają obaczenia obszarowe , ja gram w mirrorze tą pierwszą taktyką tyle że biore arcymag+blood mage i kiedy moje odzdzialy creepują ja chodzę niewidzialny za wrogiem i kiedy on zaczynma creepować rzucam blizzard+flame strike , oprócz tego rzucam tą kombinacje na skupiska farm przeciwnika , na chłopów przy drewnie i zlocie , wygrywam tym stratem 80% mirror ; )
Tu podstawowy build up stosowany przez większość graczy hum wiesniaki:
1-4 do kopalni
5 buduje altar
6 koszary
7 farme
8 do kopalni
9 drugą farmę
od 6-9(lol xD) to wieśniacy ktroych już dorobiliśmy , dalej budujecie według własnego uznania , ale warto wybudować tartak , arcan tower, kuźnie a później upgradeować do twierdzy no i kilka złotych mysli :P
*szybki expand naprawdę pomaga powiedziałbym nawet ze bardziej niz. innym rasa , jak tylko możesz rób expanda a nawet 5 xD
*zwoje leczenia to naprwade dobry zakup , kiedy dowodzi 20 jednostkami to zamiast dwudziestej pierwszej lepiej kupić zwój :P , taki zwój leczący po 100 hp dwudziestu jednostką leczy w sumie 2000 życia a to sporo ;)
*zawsze noś przy sobie zwój regeneracji , często mimo świetnego mementu musiałem odkładać ataki na bazę wroga ponieważ moje jednostki miały mało życia , dzięki zwojowi możemy uleczyć się po walce , ja używam zwoju nawet w trakcie walki ;)
*grupuj swoje jednostki rozważnie , np. jednostki melle + mk pod 1 , ranger + caster+am pod 2 , a w 3 palladyn =reszta , oprócz tego grupuj wieśniaków przy drewnie dzięki temu będziesz mógł szybko zawezwać milicje i nie tracić złota

poradnik to połączenie mojej wiedzy + wiedzy z innych poradników któe przeczytałem , a że na stronie ani na forum niema żadnego poradnika dla ludzi , lepsze to niż nic :P konstruktywna krytyka mile widziana , jeśli uważacie że poradnik jest do dupy to trudno skasuje go :-P a jak mace więcej złotych myśli to twalcie śmiało dopisze , poradnik został przepuszczony przez word ale obawiam się że jakieś błędy zostały

WoPi
Wiadomość [#2]: 31.01.2006 o 14:20

Konto skasowane





o.O no no no congratulation biggrin.gif chodz tego nieczytalem wszstkiego to czytalem na wyrywki i to malo ale pewnie sie to przyda początkującym humom :]
ps. niewiem czy napisales cos takiego ze hum dobrze sie campi w bazie i jak na*ebie towerow przy expie to gg no re biggrin.gif ale to tylko lamki robią :P

deymos
Wiadomość [#3]: 31.01.2006 o 14:53

Konto skasowane





nie napisałem bo jak sam powiedziales , tak tylko lamki robią ; p

Doomforge
Wiadomość [#4]: 31.01.2006 o 15:06

Konto skasowane





Całkiem niezły art dla początkujących ;)
wolę się nie wypowiadać, bo humanem gram bardzo nędznie i od każdego dostaję w d***, więc skupię się tylko na tym, co zauważyłem grając ud vs hum, może komuś to pomoże ;P
vs UD, jest to istotnie najtrudniejszy MU. To co kolega deymos opisał, mianowicie rifle, nadają się niemal wyłącznie w early. Potem nova i impale przejeżdżają po nich zostawiając tylko stosy trupów. Jak hum robi rifle i nie pushuje mnie w mid (skutecznie), tylko sobie biega, stawia expy i creepuje, to mam wina na 99%. Rifle są po prostu beznadziejne. Nawet jeśli zrobi 3 expy, to i tak nova+impale rozjedzie mu każdą armię (zakładając ofc że ja też creepowałem cały czas ;)). Wyjątek to jeden hardkorowy strat, polegający na expie (ale nie fe, tylko expie zaraz po skończeniu t2, z towerami kupowanymi w sklepie ;)), ~20 riflach na 2-0, 3-4 priestach i dużej ilości scrolli leczenia. JEst to bardzo skuteczne, ale trzeba mieć dużo skilla i trochę farta, więc raczej nie polecam.


Najprostszy i najprzyjemniejszy strat na UD to AM, mass footki na początku, powercreep z militą żeby mieć 3 level jak najszybciej i wbita do bazy UD. 2 elementale wody+am = boski focus, który bardzo szybko zajeżdża ghule - więc dość szybko zepchniemy UD w głąb jego bazy (jeśli ud jest cienki to wybijemy ghule i win ;)). Zepchnięty ud nie zrobi nam zbyt wiele, my natomiast możemy poszaleć sobie rozwalając sklep i focusując radośnie kryptę. Takie rozwiązanie ma wiele zalet, ud nie creepuje (więc nie ma coila na wysokim poziomie żeby am sprzątnąć od razu) i musi uważać, by nie stracić ghuli i krypty.
Szalejemy sobie do t2, wówczas wychodzi MK i robimy sobie 2 hodowle gryfów - i mass hawki. Jeśli przeciwnik robi rutynowy fast tech do desów, to na jest w tym momencie bez żadnego AA - co tym bardziej nie pozwala mu opuścić bazy. Można teraz pokusić się o towera (ale nie 2-3 towery, tylko od razu ok. 10...) lub chamsko massować hawki, oczywiście techując w międzyczasie do t3. Na t3 mamy pala, chmurę (genialna sprawa..), +150 hp dla hawków,gryfy na abo,najty na fiendy, zyro z działkami, tanki...te ostatnie w połączeniu z udanym towerem to w zasadzie koniec gry przy niewielkim wysiłku.
To co opisałem bez problemu rozjeżdża standard, dlatego wiele graczy UD przerzuciło się na fiendy - na które szczerze odradzam footki (wbrew pozorom i przekonaniom nabów, footy przegrywają z fiendami). W dodatku hawki na fiendy to nie jest dobry pomysł.



Ach, z tego co wyczaiłem z setek repków, to mirror huma wygra ten kto szybciej zrobi t3(mass knights) i straci mniej w early game footków, vs ork wygrywa się łatwo i miło masą castów + masą mility+ tower rushem tuż po zbudowaniu kilku sorcek (czym niby orc ma to skontrować? tc na 1-2 levelu, fsem który po creepie/rushu nie ma prawie many czy paroma gruntami, czasem zresztą rannymi, które zjada slow?), elfa miotają mass casty, parę sb, am z blizzardem i mortary a gra z ud to loteria ;)

[Edycja - Doomforge w 31-01-2006 o 15:12]

grinden
Wiadomość [#5]: 31.01.2006 o 15:48

Konto skasowane





Też miałem napisać coś takiego, ale po rozegraniu więcej gier (narazie mam humem ich około 250). Zacząłem nim grać 2 miesiące temu i muszę poprzeć to co napisał Deymos, jeśli wygrywasz sprawia ci to olbrzymią satysfakcję. Poza tym po jako starczy gracz orka zawsze się wkurzałem na elfa, że z nim dostawałem, a tu bez problemu się go jedzie smiley.gif Co do kilku uwag to prawda, ud jest strasznie wkurzające. Kluczowym elementem huma jest scout, wtedy widzisz co przeciwinik robi i już wiesz jak grać.

Jeśli gram przeciwko ud, to wpadam scoutem w jego baze, stawia cmentarz to będzie harras i fiendy, nie stawia to będą ghule. Ghule jako tako łatwo pojechać (elemental rox), gorzej z fiendami. Jeśli jako 1st hero wziął dk (wiem, wiem nie ma innego porządnego hero na 1st oprócz dk, ale niektóre noobki biorą cl, a nawet dl ! oO) i stawia cemntarz to creepujemy do 2 lvl żywiołaka i czekamy na imbę czyli mk tongue.gif Od razu po zrobieniu tier2 robię tier3 do palasa i knightów. Stawiam też warsztat i gniazdko gryfów. Jak ud widzi knighty to od razu robi destro, i ewentualnie aboomy. Wtedy 3-4 gryfy + 2-3 tanki z salwą robią swojesmiley.gif Tanki jadą destro, knighty + gryfy fiendy, z tym że fiendy focusują gryfy, więc dobrze mieć w pogotowiu holy lighta i staffa ;p Wtedy leczymy do skutku focuoswaną jednostkę i/lub teleportujemy ją do miasta. W nast starciach przeciwnik raczej zrezygnuje z aira, więc tanki smialo mozna wyslac mu do bazy zeby zrobiły porządek z niektórymi budynkami smiley.gif najlepiej to zrobić w czasie walki, ud będzie tak zajęty coilowaniem i rzucaniem novy, że sie nawet nie zorientuje. A jak popełni ten błąd i robi np gargulce wtdy dobrze jest dorobić gyro, i mamy prawie pewnego wina. Jak się zastanawiałem to naprawde ciezko to czymkolwiek skontrować, ale niewątpliwie się da. Na udka biorę jako 3rd hero ZAWSZE paladyna, imo nie ma innej opcji tutaj.

Mam nadzieję, że ktoś zrozumie moje wypociny, bo na pewno jest tam sporo błędów językowych. jutro postaram się napisać troche uzupłnień na elfa (chociaż tutaj gra się chyba jednym stratem tylko) lub mirror. Ta, mirror to chyba najfajniejszy mu huma smiley.gif



Impossible is nothing !

I nie badz o(d)porny na wiedze !

Moderator tablicy Diablo III
deymos
Wiadomość [#6]: 31.01.2006 o 16:27

Konto skasowane





no i cool , moj poradnik + posty dooma i grindena dają całkiem spory zastrzyk wiedzy : p , warto żeby ten topick zastąpił topiki w stylu , hum ogólnie i jak grać humem = p
co do mirrora to ja akurat lubie ten mu najbardziej xD

UnHolyPri3sT
Wiadomość [#7]: 31.01.2006 o 16:44

Konto skasowane





No całkiem niezły ten poradnik ^^ A tak btw to popraw, zeby sie nie czepiali: pisze się Paladyn a nie Palladny... smiley.gif

Sethiel
Wiadomość [#8]: 31.01.2006 o 19:07

Konto skasowane





Oprócz literówek jest ok, GJ biggthumpup.gif .

shadow123
Wiadomość [#9]: 31.01.2006 o 22:16

Konto skasowane





Ja grałem troche humanem i moge dodać coś od siebie biggrin.gif
Na UD stawiamy fast expa(o ile to możliwe - mapa) i robimy Rifle potem fast tech do Tanków i Gryfów (Jak zrobimy 8 tanków reszta armii mass rifle i gryfy to bedzie gg)
Na elfa jest ciężko... ja grałem na małych mapach fast tech do SB/Mortary/Sorcki i push we wczesnym t3 elfa. Na większych fast exp towerki i Mortary (12 wystarczy), troche knightów i pare rifli. Jakby próbował Chippo robić to szybko mass żyro hodujemy.
A na orka moge powiedzieć że robiłem tak: AM+Footki jeden towerek w bazie żeby mane im zeżerał jak sie wjebia rushem i tech do t2 biore BMa z tawerny i creepuje tak żeby ork zauwazył że mam BMa - od razu myślał że robie mass casty i zaczynał robić kata/spiritwalkery (każdy ork dał sie wrobić!!) a ja w tym czasie fast tech na t3 i gryfy na 3hero brałem FLa jak zrobiłem z 6 gryfów szybko wpad z amss summonami i win (najczęściej przychodziło mi z raidersami/kata/spiritami walczycbiggrin.gif)
Tak BTW juz 2 miechy w wara nie grałem bo w Wolfenstein Enemy Territory gram jak siedze przy kompie (a siedze rzadko bo mam wiele innych zajęć do roboty:] )Gra ktoś tutaj też w tą genialną gre? biggthumpup.gif :P

[Edycja - shadow123 w 31-01-2006 o 22:18]

deymos
Wiadomość [#10]: 01.02.2006 o 09:26

Konto skasowane





>.< chyba za mało grałeś : P
jak ty masz 8 tankow+3 hero to jaka jest ta reszta armi ? :O 3 rifle+2 gryfy?tongue.gif , a co zrobisz np jak bedzie mial abo+fiendy >.<
12 mortarow to troche duzo o.o to daje nam jakies 36 fooda + 3 hero to 15 , nieduzo zostaje na armie a miskow zawsze jest duzo
no i ork >.< , co to za wpad z mass sumonami jesli ma spirit walkerow? :S , niemowiac juz o robieniu gryfow vs bats
btw , tez gram w enemy territory covert opsem

co do tych rifle , przeciwko undead , to ja pisałem o czyms w rodzaju tego jak gra 4k.tod , tyle że on nigdy niekonczy ze swoimi przeciwnikami w tier 2 ;p

[Edycja - deymos w 01-02-2006 o 09:28]

rhymi
Wiadomość [#11]: 01.02.2006 o 09:35

Konto skasowane





Poradnik dla pocztkujacych, takich jak ja, jest swietny smiley.gif Wprawdzie jest wiele nie zrozumialych skrotow ale wiekoszosc znalazlem pod podanym Linkiem. Lecz nie doszukalem sie takich wyrazów jak: mortar, nova, fiendy, desy, destro, focus. Mozna kogos prosic o wytlumaczenie ?

UnHolyPri3sT
Wiadomość [#12]: 01.02.2006 o 10:33

Konto skasowane





Mortar - Kanonier
Nova - Skill Lisha
Fiendy - Pająki Nieumarłych
Desy/destro - Niszczyciele też Nieumarłych
Focus - "Rzucanie się" na bohatera.

Doomforge
Wiadomość [#13]: 01.02.2006 o 13:45

Konto skasowane





nie tylko na bohatera.
focus to po prostu koncentrowanie wszystkiego co masz na pojedynczym celu.

UnHolyPri3sT
Wiadomość [#14]: 01.02.2006 o 14:08

Konto skasowane





hmm... Co do gier z UD:
- Można grać aira, ale tylko w wypadku, gdy UD NIE SCOUTUJE... Dragonhawki i Gryfy najlepiej trzymać w bazie, dopóki nie będzie ich sprorej ilości, a jeżeli już narobił gargi, kontrujemy to tankami.
- W grach z ud cholernie ważne jest Prawdziwe widzenie w wieżach... wtedy musi znaleźć inny sposób na scout, niż shade.
- MK jest tu najważniejszy. Dbaj o niego jak najlepiej potrafisz, bo jego utrata w late game często kończy grę...
- Jeżeli UD nie scoutuje możemy zagrać też na tanki + gryfy... lub rifle + gryfy... są to chyba najcięższe do skontrowania straty... ale w przypadku tego drugiego trzeba szybko ubić CL'a, bo jego Impale czyni tu cuda...

grinden
Wiadomość [#15]: 01.02.2006 o 16:05

Konto skasowane





Dzisiaj napisze moje doświadczenia z mu hum vs ne.

A więc są mu vs ne możemy podzielić na 3 rodzaje:
a) DH/Panda/Naga + bears + dry's + ew Faeries
Najpopularniejszy strat elfa na huma, stawia nas (chyba smiley.gif) w dośc dobrej sytuacji. Na początek radzę przecreepować do 2 lvl, żeby mieć aurę. Na 90% przyleci dh i będzie starał się wyssać manę. No i niech wysysa, my mamy aurę i potem pota, a on straci w tym czasie creepowanie (chyba, że screepuje w tym samym czasie drzewkiem i archami, ale to już wyższa szkoła jazdy). Generalnie jest tak, że my mamy 2 lvl, a on 1 (czytaj 0 expa). Wtedy idziemy pod jego bazę, utrudniając mu creep. Po kliknięciu techa radzę zrobić upg tarczy, przyda wam się, wierzcie mi smiley.gif Jak wytniemy mu wszystkie bądź prawie wszystkie archy (a na początku będzie ich miał 4-5) to jako second hero bierzemy mk, jeśli czujemy, że ma nad nami przewagę w early to lepszym rozwiązeniem będzie naga (błyskawica > archy smiley.gif). Po zrobieniu tier2 stawiamy koniecznie 2x arcane sanctuary i workshop (warsztat). Robimy 2-3 mortary, 3-4 sorki i priestów + 7-8 sb. Creepujemy, tak do 3 lvl mk/nagi i staramy się postawić expa, najlepiej otowerowanego. Jak przeciwnik weźmie Pande dobrze jest zaopatrzyć się w 1-2 zwoje lecznienia, inaczej opary + oddech zrobią z waszych casterów bądź mortarów sieczkę. Mądry elf dorobi jeszcze faerie, który wyrżną casterów, jak to dostrzeżemy propnuje dorobić 5-6 gyro (nie koniecznie upg działkiem, w tym mu tier2 jest wystarczający imo). Mortary walą w dry, mk spamuje stompami, sb koszą miśki z maną i przejmują ryk i rejuv (tak zwany liśc miśka, pol. wersja to chyba odmłodzenie). Gdy widzimy, że DH/panda/naga ma połowe życie czym prędzej rzucamy boltem i dobijamy. Czysta filozofia smiley.gif Imo trochę inny strat jaki przedstawił deymos.

b) DR/DH + Mass Hunters
Drugi rodzaj i chyba najbardziej denerwujący strat w grze (szczególnie orka). POdstawą jest scout. Widzimy dwa AoW'y (koszary elfów), dom łowców to przygotujmy się na hunty. Od razu proponuję postawić kuźnie i ew drugie koszary. Przeciwnik będzie chciał od razu nas zrushować, co skończy się dla niego nie przyjemnie. W tym mu elemntal czyni cuda smiley.gif Jak już bęcdziemy mieli 3-4 rifle to elf może wyjśc z gry. Potem tylko focusujemy na poszczególne unity i koniec smiley.gif Rifle > hunty bez dwóch zdań. Można jeszcze nie stawiać drugich koszar, tylko zrobić techa i dorobić np mortary bądź casterów ubezpieczając się tym na kontrę potem miśków i driad. Ale zaznaczam, że tym stratem grają nooby, i nawet nie będą techować, tylko na chama massować cały czas hunty.

c) DH/DR + Mass archers/dry's + mountain Giant
Trzeci i ostatni rodzaj, bardzo wredny. Gdy widzimy MG radzę zrobć tier3 i knightów. Imo innego sposobu nie ma. Jako drugiego hero proponuję jak zwykle mk albo nagę, jeśli masuje archy. Mortary na driady, trochę castów, parę knightów, ewnetualnie paladyn jako third (tak tak, elf uwielbia focusować hero huma). Exp mile wskazany smiley.gif


Narazie to na tyle, tylko z tymi trzema stratami się narazie spotkałem (a grałem już ponad 120 gier z elfem). żaden nie robił talonów (i chyba dobrze tongue.gif). Jeśli zobaczymy faerie dragons (zaklęte smoki) a mamy casterów, za to nie mamy rifli bądź gyro radzęsięwycofać/zrobić tp. Dobudowujemy gyro i gg smiley.gif Jesli będzie robił faerie to znaczy, że musi postawić drzewca wiatru, który też trochę kosztuje, więc osłabi to jego liczbę miśków, co ułatwi nam zadanie. Mam nadzieję, że to będzie miłe uzupełnienie poradnika Deymosa MU dotyczące MU z Night Elf'em.

GL & HF smiley.gif



Impossible is nothing !

I nie badz o(d)porny na wiedze !

Moderator tablicy Diablo III
WoPi
Wiadomość [#16]: 02.02.2006 o 10:05

Konto skasowane





a ja powiem jeszcze jedno ze najwazniejsze u huma to jego stawianie budynkow !! i to jest najwazniejsze prawie a dlaczego bo jak widze jak moj braciak gra humem to mnie kiszki i mozg opada jak on bodoje po jednej stronie wszysko albo jak stawia po calej mapie te budynki albo jak wezmie je w kupie postawi i niemoze wylesc unitami o.O wiec POCZĄTKUJĄCY HUMOWIE (chyba tak siepisze :P) OGLĄDAJCIE REPY JAK STAWIAC BUDYNKI BO JAK PRZECIWNIK WAM WPADNIE DO BAZY I ZACZNIE WYBIJAC CHLOPOW TO GG NO RE!
to wlasnie bylo zdanie WoPi'ego :P

Doomforge
Wiadomość [#17]: 02.02.2006 o 13:51

Konto skasowane





kolejna sprawa którą każdy hum który chce być gosu powinien znać to dobre użycie mility.
Militą można czynić cuda. Nie tylko w defensywie, ale przede wszystkim w creepowaniu. Dzięki milicie można screepować bardzo szybko mocne creepy, nabić duży level a czasem wygrać tym grę (np. gdy wypadnie book of gg we wczesnym momencie gry..)

Przypomniam początkującym humom, że sprawne użycie mility ogranicza się do podpisania 3-4 chłopów od drewna pod jeden hotkey i wszystkich od drewna pod drugi. Wszystkich od drewna bierzemy tylko w ostateczności, natomiast 3-4 pomagają creepować i pomóc naszym footom, waterom i herowi szybko przegonić niewielkie siły rushującego przeciwnika. naciskamy hotkey, potem hotkey od zmiany w militę i koniecznie z shiftem miejsce gdzie będą nasi przebierańcy popierdalać. W ten sposób pobiegną od razu po przemianie tam gdzie chcemy. ^_^ (nie śmiejcie się, ale wielu początkujących humów robi prosty błąd, że wciska key od przemiany i miejsce docelowe w obu przypadkach trzymając shift.. w ten sposób chłopi przemienią się w militę dopiero gdy zrąbią drzewko które obrabiają, co ofc skończy się tym że co 10 sekund będzie dobiegał 1 palant w zbroi xD)

//lol, fajnie to ująłeś biggrin.gif

[Edycja - Shunt w 02-02-2006 o 16:58]

Vogelsang
Wiadomość [#18]: 03.02.2006 o 17:32

Konto skasowane





cześć wszystkim, mam pytanie:
co można zrobić humem grając na ud gdy ten ma już nove i coil na 2 lvl oraz impale na 1lvl i ciągle podchodzi samymi herami, żuca te czary na jekiegoś rifla czy priesta lub sorce i ucieka zanim wogóle zdąży się zaragować confused.gif

deymos
Wiadomość [#19]: 03.02.2006 o 19:38

Konto skasowane





kiedy podejdzie rzuć na niego spowolnienie czarodziejką walnij mu młotem króla góry(vs undead musisz mieć go jako drugiego bohatera) pozniej biegniesz ZA bohatera a kiedy oddzialy niejako go otoczyly atakujesz , jesli wsyzstko sie udalo to niebedzie sie mogl ruszac i go zabijesz :-) oprocz tego miej przy sobie 1-2 zwoje leczenia zeby ten trik ci tak nie dokuczał , możesz też użyć wygnania blood mage które razem ze slow + mlotem krola zalatwi go ;]

Raihen
Wiadomość [#20]: 06.02.2006 o 22:49

Konto skasowane





Jest jeszcze Jedna Sprawa : Fast Exp
Ja tam nie mam z tym dużych doświadczeń i powiem szczerze że to mi nie wychodzi :| robie tak że biore 5 Chłopaków ide do najbliżeszej kopalni rozwalam creepy, w tym czasie w bazie buduje sie tartak. Odrazu zamiast expa stawiam 3 towery i dopiero podczas przemiany w Strażnicze wieże buduje expa. W bazie tym czasem także buduje 3 Towery, bo podczas Fast expowania jesteśmy bardzo zagrożeni harrasem :| zwłascza jak wpadnie DH Naga i 6-8 arch(oczywiscie to tylko przykład:P). Ale naprawde nie radze sobie z tym zazwyczaj coś nie wychodzi :|

REKLAMA
Strona 1 z 15.
Pierwsza     <<   <   | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ...  >   >>     Ostatnia
Idź do strony :

Odpowiedź

Skocz do :