Dziś jest: Środa, 24 kwietnia 2019, godzina 10:26
zaloguj się :


Odpowiedź

Temat: pvz BROEKN matchup

DominatoR
Wiadomość [#1]: 24.10.2012 o 12:50

Konto skasowane





ludzie,jak grac,co robic po zagraniu ffe,gdy zerg bierze 3ex,w tym momencie mam juz pisac gg heh/;)?

Gothmor
Wiadomość [#2]: 24.10.2012 o 13:37

Konto skasowane





W teorii - harrass 3rda, możesz zrobić 7gate push z dużą ilośćią Sentry, możesz zagrać Sentry Immortal Stalker push. Albo napisać GG, bo to i tak pewnie na tym samym się skończy...

zbigr
Wiadomość [#3]: 24.10.2012 o 13:38

Konto skasowane





Tak tylko gg.
Ja już od dawna gram szybki push z jednej bazy, ten mu jest zwalony.

Duppon
Wiadomość [#4]: 24.10.2012 o 13:49

Konto skasowane





Zrezygnuj z FFE to jest bezużyteczne gówno, w zasadzie działa to NA KORZYŚĆ zerga który może spokojnie i bez stresu wypełnić dronami trzy bazy.

Mój build na zerga - 12 gate, 14 gaz, core + zealot, następnie stalker i sentry. Przy dobrym timingu w czasie budowania się sentry mamy już 400 minerałów na nexusa. Po nexusie od razu jak się da drugi gaz, potem trzeba dodać jeszcze 2 gaty. W ten sposób mamy 2 bazy i 3 gate ale zerg nie ma jeszcze tego cholernego 3rda.

Co chcesz grać potem to już twój wybór - możesz zagrać immortale, phoenixy, możesz zagrać np. 8 gate albo blink stalkery. Możesz też założyć trzecią bazę, w razie czego masz dość armii żeby zniszczyć trójkę zerga. Najważniejsze, że obie rasy jadą na takiej samej liczbie baz - póki tak jest masz jakieś szanse.

Jeżeli idziesz w FFE to najlepiej faktycznie od razu napisać gg, zerg jest cholerną imbą.



VelOCity#1448
fajeczka1906
Wiadomość [#5]: 24.10.2012 o 20:36

Konto skasowane





Zrezygnuj z FFE to jest bezużyteczne gówno, w zasadzie działa to NA KORZYŚĆ zerga który może spokojnie i bez stresu wypełnić dronami trzy bazy.


Gówno prawda. Trzeba wiedzieć jak wykorzystać FFE.

DominatoR
Wiadomość [#6]: 24.10.2012 o 23:54

Konto skasowane





hehe,wiec chyba wybioere technike zbigra...;) zwalony mu;D

Adamixsosx
Wiadomość [#7]: 25.10.2012 o 01:04

Konto skasowane





bez przesady... gram nexus first w KAZDEJ grze na zerga. I jakoś zyje... Da sie tylko rob duzooo probek ;) chronuj proby graj 9 pylon 15 nexus 16 forge 17 pylon 18/19 gate jak sie forge zrobi cisnij canona a jaksie zrobi gate cyber stawiasz jak sie zrobi cyber stawiasz robo albo jakich tech cokolwiek, jak lubisz harras to zrob z gate'a zelatoa i stalkera i zabij kilka dronek.. chronuj proby... hmm o czyms zapomniałem.. daj dwa gazy jak gate bedzie w połowie zrobiony ;) i scoutuj 3 zerg ma na pewno 3 bazy, czy zamierza je robic czy gra jakiegos all ina. Jak gra all ina dorob 2 cansy pare senty i rob tech do colo. to tyle. zerg nie jest taki imba... aaa... jak dotrwasz do late late game rob switcha na carriery. jak zerg ma 20 bloodlordow dziala to zajebiscie biggrin.gifbiggrin.gif ( jak cos noobem nie jestem raczej... 20 rank master EU)



Tato co jest w życiu najważniejszeconfused.gif MICRO SYNKU MICRO!!
bla_bla_bla
Wiadomość [#8]: 27.10.2012 o 10:46

Konto skasowane





Switch na carriery biggrin.gif- +1

Ethan1
Wiadomość [#9]: 28.10.2012 o 00:59

Konto skasowane





Grajac tossem dobrą taktyką jak grasz na zerga jest F10 ---> N. Działa natychmiastowo i jest niezawodna.


Tak jestem zergiem ale uwazam calkiem odwrotnie. Siedzisz na 2 bazach robisz kulke i przechodzisz sie po innej rasie jak po trawie- fajnie tak generalizowac? just get practice, stop crying. Polecam isc na Sc robic skilla a nie zalic sie na forum. Rzekłem. Amen.

DominatoR
Wiadomość [#10]: 28.10.2012 o 09:39

Konto skasowane





pffyyy eeee.lol..zenujące,,,,,

Firnomir
Wiadomość [#11]: 28.10.2012 o 11:25

Konto skasowane





Dokładnie, płakanie na forum o braku balansu jest żenujące. :P

Adamixsosx
Wiadomość [#12]: 28.10.2012 o 12:31

Konto skasowane





Smutne jest to, że white ra zaczyna płakać i mówić ze PvZ jest imba... Chyba sie zaczyna starzeć. T.T



Tato co jest w życiu najważniejszeconfused.gif MICRO SYNKU MICRO!!
Duppon
Wiadomość [#13]: 28.10.2012 o 17:20

Konto skasowane





Każdy profesjonalny protoss mówi, że zerg jest mniej lub bardziej imba.



VelOCity#1448
dukegrieve
Wiadomość [#14]: 28.10.2012 o 19:12

Konto skasowane





Imbą jest to, że w przeciwieństwie do terrka i tossa zerg robiąc lub broniąc "all in" nic nie ryzykuje, zawsze ma jakiś follow.

szeli
Wiadomość [#15]: 29.10.2012 o 03:56

Konto skasowane





Dziś jakiś zerg napisał mi, że immortale są imba, a brood lordy słabe potluczony.gif Trzeba dodać, że próbował mnie "zajechać" roachami z drobną domieszką lingów i hydr. Ja się akurat cieszę, że wymyślono takie FFE. Nie mogłem już zdzierżyć grania na zergów z jednej bazy, bojąc się expić z obawy przed roachami, czy wjazdem lingów do bazy. Jeśli jesteś w tym nowy, to musisz trochę popracować nad odpowiednim ustawieniem budynków (sim city - jakbyś chciał w necie poszukać). No i oczywiście poznać odpowiedni build. Wtedy alliny nie będą już takie straszne.

A tak wogóle nie napisałeś jaka jest twoja liga. Ja jestem ze złotej, więc moje rady nie musza być genialne.

Ale tak.
Jeśli obawiasz się 6poola, to zaraz po forge'u stawiasz cannona i wtedy dopiero exp.
Jak będziesz się czuł bezpieczniej stawiasz cannona po nexusie.
Jeśli się obawiasz wczesnego rusha roachami (5-7), wystarczą 3-4 cannony. Ale szybko stawiasz 1 cannon, a pozostałe po nexusie i gatewayu.

Przy FFE musisz jeszcze uważać na dwie zagrywki, mniej i bardziej wkurzającą.
Ta mniej wkurzająca, to nydus do bazy. Staraj się ustawiać pylony i inne budynki tak, aby pokryły swoją wizją obszar bazy. A jak zobaczysz jakiegoś overlorda puść jakąś jednostkę, żeby za nim podążała (choćby i zelot).
Ta bardziej wkurzająca zagrywka, to hatch w naszej bazie. Cóż, mi się zdarzyło kilka razy :P A jest bardziej wkurzająca, bo wynika z naszej głupoty i lenistwa do sprawdzenia własnej bazy. Zwłaszcza, że mamy już forge'a i wystarczy postawić kilka cannonów.

No i co tam jeszcze, eee, aha:
Produkuj probe'y i nie bądź zablokowany na suplay'ach potluczony.gif
I oczywiście zwiad. probe, zelot, stalker, observer, phoenix, void ray , dark templar czy iluzja. Wybór spory, zależny tylko od sytuacji smiley.gif

P.S.
Muszę przyznać, że obecny Top GrandMaster wygląda dość "zergowo".

[Edycja szeli - 29.10.2012 o 04:09]



http://eu.battle.net/sc2/en/profile/398306/1/marcinx/
haaz
Wiadomość [#16]: 29.10.2012 o 16:20

Konto skasowane





Jak grasz FFE to wystarczy scoutować początkowym probem potem zealotem / stalkerem i często wystarczy ci 1 cannon, spokojnie można wyprzedzić zerga w produkcji chronoboostując nexusy do tego możesz przeszkadzać zergowi w postawieniu 2/3 bazy blokując pylonem dzięki czemu sam masz wszystko szybciej niż zerg.

Często głupie zergi automatycznie przegrywają jak nie wyślą 2 overlorda do naturala, blokujesz im wejście 3 pylonami stawiasz cannon i techujesz do voidów + gate i masz autowina.
Bo zergi są zmuszone allinować, albo mozolnie rozwalać walla i wychodzi na to, że w 90% przypadkach ich alliny można wyśmiać, a mając opóźnioną 2 bazę zerg nie ma szans z 2 bazowym tossem, który może wywrzeć presje i samemu postawić 3 bazę dużo szybcije.

Główny problem z graczami, którzy grają FFE jest taki, że atakują zbyt późno / zbyt wcześnie i nie mają pomysła na kontynuację.
Jak np chcesz allinować to musisz sobie narzucić plan ile chcesz zrobić probek. Nie ma sensu robić większej ilości niż wymagana do pełnej produkcji np 8 gate'ami.
Skoro i tak zamierzasz skończyć grę allinem to skup całą swoją uwagę na zwiekszeniu siły allina kosztem income'u.

Przykładowe gate'owe alliny i ilość wymaganych do nich probek
8 gate zealot sentry ---> 2 gas (6 probek w gazowanich w sumie), 32 w mineraly
7 gate blink stalker ---> 4 gas, 32 w minerały
7 gate zealot stalker ---> 1 gas, 32 w mineraly
6 gate zealot ---> 1 gas (wydobywasz tylko 50 gazu na warpgate), tego timingu nie mam dopracowanego, ale probek około 24 będzie w momencie skończenia wg.

Można również grać alliny według innych timingów. Np olewasz produkcje probek w momencie kiedy skończy ci się 2-3 voidray i pompujesz samo wojsko.
Albo możesz wydawać cały gas na techowanie z poświęceniem scoutowania (kontroli mapy). Czyli nie robisz stalkera i dodatkowy gas wydajesz na szybszy twilight council dzięki temu możesz zrobić np atak z 3 darktemplarami.

Kolejny sposób grania allinów to np drop na maina i blokowanie forcefieldami sentry wyjścia.


Oczywiście zawsze znajdą się ludzie, którzy bedą twierdzili ze granie allinow nie nauczy cie grac. Jestem innego zdania, ale mniejsza.

Jak chcesz grac macro gry z zergami. To po pierwsze musisz dazyc do deathballa, ktory kontruje tech zerga + musisz miec zawsze maximum jedna baze wydobywcza w plecy (wtedy zerg ma lekka przewage ale da sie grac) a najlepeiej miec tyle samo baz co zerg.

Przykładowo możesz grac FFE, zrobic stalkera na zwiad, po czym ztechowac do void rayow i postawic szybka 3 baze.
Void ray sluzy jako zaslona dymna, kontrolujesz nim xel nagi zabijasz jakies overlordy co sie nawina itd.
Nie sluzy on do zabicia wroga a kupowania ci czasu.


Co do deathballow:
Kiedys wystarczylo na wiekszosc zergow zrobic combo collossus + gateway units, ktore robilo jesien sredniowiecza z armii typu roach hydra.
Potem ludzie nauczyli sie grac corruptory, na co protossi zaczeli reagowac tworzac kompozycje typu collossus + voidray + gateway units
Zaś potem zergi stwierdziły, że infestory są użyteczne na armie collosus void co z kolei spowodowało dodawanie high templarów i obsów ze strony protossów

Obecnie mamy sytuacje gdzie najsilniejszy możliwy deathball tossa to:
Mothership, archon, collossus, high templar, carrier, gate
I jedyne co zerg może zrobić, żeby wygrać z tym to: infestor broodlord corruptor spine crawler

Dlatego głównym celem w macro grze tossa powinna być walka w miejscach gdzie ma się przewagę, kasowanie dodatkowych baz zerga i robienie własnych.

Przy obecnych mapach spokojnie można wygrać z zergami macro gry, jednak jest to żmudne i nie zawsze da się opóźniać skutecznie zerga tak mocno jakbyśmy tego chcieli bo np. zagrał na nas mutaliski i trzyma nas w szachu. Dlatego uważam, że alliny to jednak łatwiejsza droga do wygrania tego typu gier.

Po co mam się grać z zergiem macro gry, kiedy jak np zagra na mnie mutaliski to wiem, że nie ma gazu na infestory dzięki czemu mogę zrobić allina typu archon/zealot/stalker dzieki czemu i lingami i mutami gowno mi zerg zrobi. Problemem jest tylko zrobic to dobrze. Wiekszosc atakuje tak ze np wchodza na spinecrawlery i zostaja zjedzenie zywcem przez lingi i muty, a inni atakuja w momencie kiedy spine crawlery dopiero sie robia i wygrywaja bez strat.


Co do WhiteRa
On whinuje na zerga, bo proboje grac na niego macro gry i czesto kombinuje/bawi sie strategiami. Zapewne wkurza go to, ze w late game musisz grac tzw standard.
Zawsze to samo, zero urozmaicen. Bo jesli zapomnisz o jednym szczegole wrog po prostu wygra dzieki ulatwionej macro mechanice starcrafta 2.
W bw whitera spokojnie rozjebal zergi bo umial np wypozycjonowac wojsko w trakcie walki czy rzucic perfect storma. W sc2 takie cos tak naprawde niewiele daje.
Przykladowe pozycjonowanie wojska odpada bo przeciwnik moze np rzucic fungal, czy rozdzielic ci armie forcefieldami, a perfect stormy potrafi zrobic kazdy srednio ogarniety diament toss.
Teraz zeby byc najlepszym wystarczy klepac to samo co wszyscy tylko lepiej, mocno zawężyła się granica miedzy prosem a sredniakiem, kazdy moze wbic mastera, tylko komu chce sie dalej grac w sc2 1v1? ---> przykladowa beta hots, gdzie po miesiacu juz malo ktory pros jest zainteresowany

REKLAMA
Strona 1 z 1.
Idź do strony :

Odpowiedź

Skocz do :