Dziś jest: Poniedziałek, 20 listopada 2017, godzina 12:32
zaloguj się :


Odpowiedź

Temat: grupowanie jednostek

mgkiler
Wiadomość [#1]: 06.04.2013 o 23:27

Dołączył: 01.06.2009 o 15:08


Mam problem. Próbowałem kilka sposobów grupowania budynków i jednostek i za chiny nie mogę znależć tego dobrego.

Dawno temu miałem każdy typ jednostki pod innym klawiszem. Ale to trochę sporo wymagało by przesunąć armie musiałem 1 move, 2 move, 3 move, 4 move...

Teraz wpadłem w drugą skrajność. Mam cała armie pod 1 klawiszem, a od niedawnego patcha to tylko F2 używam.

Ale to też jest złe bo jak jest duża walka to nie nadążam wydawać rozkazów.

Po pierwszy nie mam dojścia do sentry. Nie mówiąc już o np templarach.

Po drugię często się zdarza, że immortale strzelają np w marinów, a colosy w mecha jakiegoś i trzeba by szybko poprawić.

Myslałem nad jakimś kompromisem, ale za wiele nie wymyśliłem...


1. Cala Armia

2. Zealoty
3. Stalkery + Sentry
4. Immortale
5. Colosusy / High Templary
6. OBS (!!!) -

8. StarGate
9. Robo
0. Nexus

Takie coś wymyśliłem.

Ale to też nie jest idealne, bo jak mam armie i dobudowuje kolejnych Zealotów, Stalkerów itp to znów musze się bawić w dołąnczaniem jednostki do każdej grupu...

I tu dużo roboty i klikania jest.

No i Nexus pod 0 to też kiepsko bo jego często się używa by dobudowywać proby. Przydał by się bliżej. Ale to znów armia będzie dalej. I tak źle i tak nie dobrze.

Nie wiem co poradzić.

Jakie wy stosujecie sposoby na grupowanie jednostek tak by jednocześnie mieć szybki dostęp do casterów jak sentry, templar, oraz by muc szybko skorygować 1 grupę jednostek jak np immortalą wydać cel, czy colosą. A jednocześnie by nie bawić się za wiele w grupowanie i moć szybko całą armie przesuwać.

[Edycja mgkiler - 06.04.2013 o 23:29]

PM Email
Duppon
Wiadomość [#2]: 07.04.2013 o 00:10

wizzard 60




Dołączył: 03.10.2009 o 12:53






VelOCity#1448
PM Email
nabonid
Wiadomość [#3]: 07.04.2013 o 01:05

Dołączył: 28.04.2004 o 15:29


Przekombinowales z tymi bindami.^^
http://www.youtube.com/watch?v=xArV4H8obJs

PM Email
Duppon
Wiadomość [#4]: 07.04.2013 o 03:28

wizzard 60




Dołączył: 03.10.2009 o 12:53


Dobra już dobra, teraz na serio - jeżeli szukasz porad dotyczących hotkeyów to mogę ci napisać jak ja gram, z tym że zaznaczam, że niekoniecznie muszą ci się one przydać. Mówię jak MNIE jest wygodnie, ale to niekoniecznie musi sprawdzić się u ciebie - jak to mówią jeden lubi żyto, inny piwo.

Na początek muszę zdradzić, że korzystam z zewnętrznego skryptu o nazwie Turbo Hotkeys - pozwala on dowolnie kształtować hotkeye starcrafta - dzięki niemu nie jesteś ograniczony do tego co wymyślił sobie blizzard ale możesz np. przypisać sobie do klawiatury 20 grup kontrolnych, dowolną liczbę kamer etc. Ja korzystam właśnie z tego pierwszego. Zamiast korzystać tylko z grup 1, 2, ... , 0, mam ustawione klawisze od 1 do 0 ale także te od q do p, dzięki temu mam 20 grup i zachowanie pełnej kontroli nad armią nie stanowi żadnego problemu.

Więcej o turbo hotkeys tutaj:

http://www.autohotkey.com/b(...)hotkeys/

Teraz o bindach - generalnie wraz z biegiem lat przyzwyczaiłem się do takiego ustawienia:

1 - main Nexus - używam go do zaznaczania głównej bazy bo to z niej korzystamy najczęściej.
2-6 kolejne nexusy - to ważne, żeby mieć każdy nexus pod osobnym klawiszem (koreańscy pro tak robią ale oni używają do tego klawiszy 0, 9 itd.)
7 - robo
8 - stargate
9 - forges
0 - cybernetic core
teraz drugi rząd:
q - mothership core - wcześniej miałem tu sentry, ale ms core jest tak ważne, że postanowiłem go wrzucić bliżej ponieważ często od poprawnego użycia tej jednostki zależy zwycięstwo lub przegrana
w - sentry
e - stalkery
r - zealoty
t - immortale
y - kolosy
u - warp prism
i - observer
o - oracle (o, jak Oracle, nawet fajnie się złożyło) :3
p - carriery

Dzięki takiemu ustawieniu mam pełną kontrolę nad całą armią. W przyszłości planuję dodać trzeci rząd hotkeyów aby prześcignąć Jaegonda w APM-ie. To wszystko, szalom!



VelOCity#1448
PM Email
Sulphuriell
Wiadomość [#5]: 07.04.2013 o 20:28

Dołączył: 13.05.2010 o 21:40


łatwo zaznaczyć pewne jednostki klikając na jedną z nich z controlem, więc nie trzeba mieć wszystkiego co się da osobno, sporo sensu też grupowanie np. po 2 rodzaje casterów, bo między 2 grupami jest się dość łatwo przerzucić osobny hotkeyem. Ja generalnie gram tam, że trzon armii mam pod jednym hotem, pod osobnymi jednostki spcjalne. akurat gram T, więc przykładowo osobny hot dla dropującego medivaca, osbny na raveny/ghosty, pod osobnym trzymam także medivaki, które lecą z główną armią, bo jak się da a-move, to często lecą za bardzo na front i się je traci na darmo. Generalnie często mam 4-5 grup kontrolnych dla armii, więc podobnie jak autor tematu, którego bindy uważam za sensowne. Korzystam też z bindów na kamery, obecnie z 4, ale zamierzam poprawić swoją mechanikę i korzystać z większej liczby. Na razie widoki wykorzystuje tak: 2 na najbardziej prawdopodobne miejsca dropów, 1 tam, gdzie buduję budynki i w miejscu frontu, czyli albo tam, gdzie rozstawiam główną linię obrony, albo w miejscu, w którym atakuję.

[Edycja Sulphuriell - 07.04.2013 o 20:27]

mgkiler napisał
No i Nexus pod 0 to też kiepsko bo jego często się używa by dobudowywać proby. Przydał by się bliżej. Ale to znów armia będzie dalej. I tak źle i tak nie dobrze.


To Ty jeszcze nie przemodelowałeś sobie Hotkeyi na grupy kontrolne? Przerzuć wszystko w jeden rejon klawiatury i po kłopocie. XD

[Edycja Sulphuriell - 07.04.2013 o 20:28]



Co to za świat, że już nawet sku rwysyństwo nie popłaca?
PM Email
Duppon
Wiadomość [#6]: 08.04.2013 o 02:37

wizzard 60




Dołączył: 03.10.2009 o 12:53


W ramach rozrywki przedstawiam wam Idrę uczącego się jak powinno się grać.





VelOCity#1448
PM Email
Xardas80
Wiadomość [#7]: 10.04.2013 o 19:35

Multikonto Xardasa80




Dołączył: 28.06.2009 o 21:57


Ja gram tossem i hotkeye mam mniej więcej tak:
1 - cała armia na ziemii
2 - ważne jednostki (np. HT)
3 - całe air
4 - OBS
5 - Nexus
6 - Robo/Stargate (zależy, co pierwsze buduję)
7 - Robo/Stargate (zależy, co pierwsze buduję)



[quote]The problem with astrology and predictions is that the stars keep moving![/quote]
PM Email
Duppon
Wiadomość [#8]: 17.04.2013 o 02:25

wizzard 60




Dołączył: 03.10.2009 o 12:53


Myślę, że ten obrazek również jest warty zapamiętania:



Najwyższy win ratio jaki kiedykolwiek widziałem.



VelOCity#1448
PM Email
haaz
Wiadomość [#9]: 17.04.2013 o 11:02

Dołączył: 16.04.2009 o 19:36
Lokalizacja: Hell


1 - główna armia, pakuje tutaj właściwie wszystko co nie wymaga jakiejś specjalnej opieki i wystarczy prosty a-move
2 - high templary / jednostki powietrzne jeśli są tylko dodatkiem do armi a nie jej trzonem, blink stalkery (bez blinka daje do grupy 1 hehe), czasami collosy jak przeciwnik się upiera w ich ubijaniu
3 - budynki produkcyjne, robo, stargate
4 - nexusy
5 -
6 -
7 - proxy pylon

Nie prawdą jest, że potrzebujesz 10.000 bindów by ogarniać. Nawet nie musisz używać klawiszy kamer jak masz dobry wgląd na minimapę i dobrze poustawiane pylony by widzieć nadchodzące dropy itd. Po prostu reagujesz z wyprzedzeniem.

Tak samo nie prawdą jest, że protoss to rasa, która wymaga tylko zrobienia a-move na wroga, ale czasem po prostu nie warto zbytnio kombinować bo można sobie zaszkodzić np. forcefieldami jak źle trafisz możesz odciąć zealoty od armii terrana i mu pomożesz takim zagraniem, a lepiej byś wyszedł gdybyś po prostu zaatakował z dwóch stron naraz by nie mieli ucieczki.

Dużo więcej mikrowania ma terran, który musi uciekać przed stormami, rozpraszać armię, przed collosami, stimować w odpowiednim momencie, fokusować collosy, uważać na stalkery.
Jeden błąd i cała przewaga jaką sobie wyrobiłeś jest automatycznie tracona. Dlatego ludzie m.in. grają dropy na tossa terranem, żeby nie musieć walczyć z nim wprost jak grają bio. Bo wiedzą, że bez przewagi ulepszeń i supply - protoss robi rzeź.

Nie mówię z kolei, że obrona przed tymi dropami i atakami na nexusy jest łatwa. Też jest bardzo trudna z perspektywy protossa.
Na szczęście w hots jest już łatwiej dzięki planetary nexusowi smiley.gif I można spokojnie kampić na 3 bazach jak nie lubisz grać ofensywanie lub wykorzystywać nowe alliny, które są potwornie silne obecnie.

MSC, blink stalkery, początkowy rush z msc, oracle z detekcją itd.
Toss ma się dobrze smiley.gif

PM Email
REKLAMA
Strona 1 z 1.
Idź do strony :

Odpowiedź

Skocz do :