Dziś jest: Środa, 22 maja 2019, godzina 16:51
zaloguj się :
FORUM Battlenet.pl FORUM Forum WarCraft III Edytor Map World Editor Tutorial, cz.II


Odpowiedź

Temat: World Editor Tutorial, cz.II

ForumHelper
Wiadomość [#1]: 11.05.2007 o 18:26

Konto skasowane





Nobiggrin.gif Witam ponownie, opiszę tu jak tworzyć scieżki dla jednostek komputera

Odpalcie edytor, stwórzcie nową mapę ( 64 na 64 domyślnie, może być też 32x32)
Teraz stwórzcie 2 lub 3 (Ile chcecie) regiony.
Proponuję nazwać je :
Spawn
dest1
dest2
itd.(To jest po to aby było wiadomo o jakie regiony chodzibiggrin.gif)

Następny cel to otwarcie edytora wyzwalaczy, stworzenie nowego wyzwalacza. Nazwijcie to np. Atak , albo co tam chcecie.

Teraz czas na wyzwalacz:

Wydarzenia
Czas - every xx seconds of game time
Warunki
---------
Akcje
Jednostka - create 1 piechur for gracz12(Brązowy) at (center of spawn ) facing xx degrees
Jednostka - order (last created unit) to atak-ruch to (center of dest1 )

---Komentarz---
Ten wyzwalacz stworzy 1 piechura. Piechur sam wyruszy do regionu dest1 i będzie uzi2.gif Wszystkich, których zobaczy.
Dalej zróbcie nowy wyzwalacz(np. Atk2) i :

Wydarzenia
Jednostka - a unit enteres Dest1
Warunki
(unit-type of (triggering unit)) równa się piechur
Akcje
Jednostka - order (entering unit) to atak-ruch to (center of dest2 )

---Komentarz---
Ten wyzwalacz natomiast spowoduje, że jednostka wchodząca do regionu dest1 przejdzie do regionu dest2(ale tylko wtedy gdy będzie to piechur)
Można tak robić w nieskończoność(dest1 itp.)


Dalej:
Załóżmy, że jednostki mają przejść do dest2 i tam zaatakować bramę, i ruszyć do dest3biggrin.gif

Zróbcie wyzwalacz o nazwie atkbrama:

Wydarzenia
Jednostka - a unit enteres Dest2
Warunki
(unit-type of (triggering unit)) równa się piechur
Akcje
Jednostka - order (entering unit) to atakuje Nasze drzwi (Pionowo) 0000


Teraz następny o nazwie ruchdodest3 i odznaczcie "Początkowo włączony":

Wydarzenia
jednostka - A unit enteres dest2
warunki
(unit-type of (triggering unit)) równa się piechur
Akcje
Jednostka - order (entering unit) to atak-ruch to (center of dest3 )




I jeszcze jeden o nazwie WyłWyzw:

Wydarzenia
Obiekt zniszczalny - nasze drzwi 0000 dies
Warunki
Akcje
Wyzwalacz - Turn on ruchdodest3
Wyzwalacz - turn off atkbrama


---Komentarz---
Oczywiście najpierw musicie postawić bramębiggrin.gif

To pozwoli wam zrobić np. oblężenia


uzi2.gif 1zhelp.gif = potluczony.gif

Niebawem 3 część poradnikabiggrin.gif

Jak macie jakieś pytania, to proszę pytać angel2.gif

Zapraszam również do I części poradnika!

[Edycja - ForumHelper w 11-05-2007 o 18:29]

Shunt
Wiadomość [#2]: 14.05.2007 o 18:38

Konto skasowane





No cóż, fajnie, że tak piszesz, pewnie się to komuś przyda smiley.gif Zachęcam jednak, żeby może jakoś pozmieniać nazwy tych tematów (np. napisać zagadnienia DUŻYMI LITERAMI), żeby łatwiej można było je w konkretnym przypadku znaleźć smiley.gif No i polecam, na przyszłość, abyś używał częściej znaczników - pogrubienia itd. (tutaj masz wypisane) Dzięki temu twoje poradniki mogą być czytelniejsze - np. jeśli nagłówki będą pogrubione, twoje komentarze kursywą itd.

Tyka
Wiadomość [#3]: 18.05.2007 o 19:38

Konto skasowane





jestem zielony w wyzwalaczach i chciał bym sie spytać jak zrobić żeby jednostki sie w kółko NIE pojawiały tylko zeby byla jedna fala, bo robie mape z falą Undeath na Silvermoon i chcialem zrobic ze Arthas sie pojawia z armią trupów i jedzie na silvermoona biggrin.gif a tak sie pojawia 10 arthasow i rozpierdziela cale miasto w 5 sec biggrin.gifbiggrin.gif uzi2.gif

nalas
Wiadomość [#4]: 18.05.2007 o 22:26

Konto skasowane





użyj akcji turn off this trigger [w tym wyzwalaczu]

[Edycja - nalas w 18-05-2007 o 22:27]

Arkonus
Wiadomość [#5]: 19.05.2007 o 13:35

Konto skasowane





A może zamiast akcji every xxxx second of the game zrobić time elapsed on xxxxx.Ale wtedy musisz zrobić troche sporo wyzwalaczy, ale jednostka pojawi się tylko raz w określonym przez ciebie czasie (oczywiście w określonym regionie).

Ruban
Wiadomość [#6]: 10.03.2010 o 12:03

Konto skasowane





To dziwne, u mnie niema Czas - every xx second of the game sad.gif
jest tylko Czas - Time elapsed Czas - Peridotic Event i Czas - Timer Expired

flajus_POL
Wiadomość [#7]: 10.03.2010 o 14:01

Konto skasowane





Omg Prerodic Event...

Drakonno
Wiadomość [#8]: 10.03.2010 o 19:36

Konto skasowane





Czy wy umiecie:
1.Spojrzeć samemu?
2.Nauczyć się pisać? Periodic Event
I nie odkopujcie tych tematów, tylko poszukajcie na forum. Jest tu tyle rzeczy wytłumaczonych, że naprawdę nie trzeba robić kolejnych, lub odkopywać starych tematów. Jeśli nie znalazłeś to OK ale kurde, pierwszy dzień po zalogowaniu i już takie pytanie... No po prostu.



Skromna animacja - http://img694.imagesha(...)fend.gif

-Brrr... A którego z nich, powiedz, można ukatrupić za pomocą zwierciadła?
-Każdego. Jeśli walnąć prosto w łeb.
A. Sapkowski - Rozmowa wiedźmina z rycerzem po zabiciu kuroliszka.

-Gdzie podkop, jaki podkop, lampa w podłodze! Jakie to wszystko popieprzone!
Seksmisja
Kranik9
Wiadomość [#9]: 31.03.2011 o 16:59

Konto skasowane





Jestem nowy w robieniu map i stwierdzam , że jest to bardzo przydatne . Ale niestety cos mi nie chce wyjsc crying.gif
Te ludzki się tworzą ale nie chcą isc do danego regionu . sad.gif Byc może mój w tym błąd więc spróbuje jeszcze raz .
Jak nie to nie wiem ..



Mówią prać brudy należy w wąskim gronie za kurtyną,
ale cóż i tak masz brudne dłonie.

______________
/=o;;;;;_________/
)--//(__)/
//_//
//_//

Są rzeczy, których chciałbym nie pamiętać
Ale żadnej z nich nie chcę się wyrzekać.
REKLAMA
Strona 1 z 1.
Idź do strony :

Odpowiedź

Skocz do :