Dziś jest: Sobota, 24 października 2020, godzina 19:58
zaloguj się :


Odpowiedź

Temat: Ovie > Nydus

Pierwsza     <<   <   | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |   >   >>     Ostatnia
ShadowDancer
Wiadomość [#1]: 22.05.2011 o 02:07

Konto skasowane





Po przetestowaniu kilku strategii, zastanawiam się, jaka jest przewaga nydus worma nad dropem z overlordów (albo raczej dlaczego jej nie ma?). Koszt techa jest ten sam - 300/300. Do tego dorabiamy wojo i ciśniemy do bazy przeciwnika.

Nydusa można skontrować bardzo łatwo - wystarczy kilka probek, stalker czy maruder i jednostka 100/100 idzie w błoto. Na wyższym poziomie gry, wywalenie takiej kasy to koniec. Rozstawiając sensownie pylony/depo/overy nie da się NIE zauważyć nydusa. No i musi być wolne miejsce - 3x3 kratki.

Drop? Praktycznie nie da się tego zablokować, bo jeśli choć troszkę myślisz, to polecisz po highclifffie przy krawędzi mapy i zdropisz swoje wojo praktycznie w jednym momencie na mineral line przeciwnika, usieczesz nexusa, pozbierasz się w sekundę i Cię nie ma.

W późniejszej fazie gry zbyt wielkiej różnicy nie ma - wysepka można równie dobrze dropić obiema typami jednostek. Zbieranie jednostek do nydusów? Jakiejś wielkiej różnicy między rally nie zauważyłem (drop i tak od razu usiecze tego nydus worma, a po zacreepowanej mapie jednostki przebiegną szybciej niż wysiądą z worma).

Więc pytam - gdzie nydus jest lepszy od overlorda?



ONLY ROCK'N'ROLL
No co się gapisz? Fajnej sygnatury nie widziałeś?

Piszę poprawnie po polsku i Zanim napiszesz
Project Hybrid : The First Recon (RPG/survival, download ).

Nie ma to jak dźwięk wystrzału działa oblężniczego, pod warunkiem, że strzelają nasi smiley.gif
Dagaen
Wiadomość [#2]: 22.05.2011 o 02:20

Konto skasowane





No w przypadku prograczy może jest to prawda, ale generalnie drop wymaga o wiele więcej APM i uwagi niż Nydus. Poza tym Nydus ma tę przewagę, że nie ryzykujesz swoim wojem - natomiast jak wróg zauważy dropa zbyt wcześnie to masz przerąbane.

Rzadko jednak używam którejkolwiek opcjisad.gif W obu przypadkach trzeba nieźle obracać armią w czym się po prostu gubię, ech.



http://eu.battle.net/sc2/pl/profile/594275/1/Indolent/
lassar13
Wiadomość [#3]: 22.05.2011 o 08:13

Konto skasowane





Nydus ma jednak pewne zalety- ot, przykładowo to, że można z niego skorzystać będąc zapushowany w bazie oraz brak ograniczeń w wysłaniu woja. Problem z overlordami zaczyna się, kiedy ma się do zdropowania trylion zerglinków- w przeciwieństwie do nydus worma. Ale ogólnie mówiąc masowe dropy>nydus.

Skvader
Wiadomość [#4]: 22.05.2011 o 10:19

Konto skasowane





Nydus jest narażony na szybkie zdjęcie przed wykopaniem. Trzeba jednak doskonale panować nad swoją bazą i wyłapywać niechciane kropki na mapie.
Słabością standardowego dropa Ovów jest taki, że dostatecznie wcześnie przecięty potrafi być przysłowiowym gwoździem do trumny.

Ja bym jednak tutaj nieco rozdzielił, bo funkcjonalność robaka i słoni ma zasadniczą różnicę w działaniu.
Nydusa możesz postawić w strategicznych miejscach, na obrzeżach baz przeciwnika i jego ekspansji. Możesz zrobić zrzut kilku lingów do harassu na linie wydobycia, skontrować nieudany atak przeciwnika momentalnie, albo odciąć posiłki małą grupą jednostek. W skrócie Worm to po prostu atak dywersyjny, zmuszający przeciwnika do powrotu i/lub możliwość niszczenia eco przeciwnika.
Overlord drop to przykład pełnej mobilizacji armii, zrzuty na tyły i zmuszenie do walki przeciwnika w jego bazie, doszczętnie ją niszcząc. Prawie all-in, a na pewno wymiana wojsk z atakiem na główne budynki produkcyjne. Oczywiście dodatkowo można zrzucać bane'y na linie wydobycia oraz jeśli nasze micro jest dostatecznie wysokie, to dorzucać po 1-2 Ovy pełne lingów do harassu.

Niby oba style przerzutu mają podobną funkcjonalność, ale zrzut Overlordów wymaga wcześniejszego przygotowania, a postawiony już wcześniej (albo w trakcie walki) Nydus pozwala natychmiastowo zareagować.

Dodam jeszcze, że Overlordy na speedzie nie są najszybsze, czyli mobilność wojsk spada. Przy Nydus Wormie znacznie się poszerza.

ShadowDancer
Wiadomość [#5]: 22.05.2011 o 10:35

Konto skasowane





Skvader napisał
Nydusa możesz postawić w strategicznych miejscach, na obrzeżach baz przeciwnika i jego ekspansji. Możesz zrobić zrzut kilku lingów do harassu na linie wydobycia, skontrować nieudany atak przeciwnika momentalnie, albo odciąć posiłki małą grupą jednostek.

Tylko nydus rozsiewa creep, więc w większości przypadków nie udaje mu się nawet wykopać. Posiłki równie dobrze można odciąć małą grupką rzuconą przez cliffa ovkiem.

Skvader napisał
Prawie all-in, a na pewno wymiana wojsk z atakiem na główne budynki produkcyjne.

Często gram tak, że pakuję wojsko do ovków, dropię wszystko w mineral line, a w naturala puszczam lingi - gdy usiekę nexusa zbieram się i odjeżdżam.

Skvader napisał
Dodam jeszcze, że Overlordy na speedzie nie są najszybsze, czyli mobilność wojsk spada. Przy Nydus Wormie znacznie się poszerza.

No tak, tylko zanim ten trylion zerglingów wysiądzie z tego nydusa, to praktycznie drop overami wychodzi na to samo - zwłaszcza, że ovków będziesz miał i tak na tyle, nawet w przypadku dropa lingami.



ONLY ROCK'N'ROLL
No co się gapisz? Fajnej sygnatury nie widziałeś?

Piszę poprawnie po polsku i Zanim napiszesz
Project Hybrid : The First Recon (RPG/survival, download ).

Nie ma to jak dźwięk wystrzału działa oblężniczego, pod warunkiem, że strzelają nasi smiley.gif
Skvader
Wiadomość [#6]: 22.05.2011 o 11:41

Konto skasowane





ShadowDancer:

Nydus rozsiewa creap dopiero po wykopaniu, czyli jeżeli jest w dogodnej pozycji (poza okiem przeciwnika) to się wykopie. Nie mówię o Nydusie w bazie, ale na terenach otaczających ją, np. tylne wejście do 3rd, na drodze rzadko scoutowanej, na miejscu 3 bazy, albo 4. Tak aby był w miarę bezpieczny i blisko. Gdy creap się wyleję, to już powinieneś być wstanie zdjąć małą grupkę zwiadu przeciwnika go wykrywającego. Gdy napotkasz główne siły, a nie było to zamierzone, no to sprawa spartolona, ale przynajmniej wiesz gdzie jest i możesz stawiać drugie ofensywny nydus na drugim końcu mapy. ;p

Jak mówiłem, dropy z Ovków są ryzykowne. Jak przeciwnik złapie je za wcześnie to stracisz wszystko. Przy Nydusie naprawdę banalnie się wycofać. Jeśli drop się nie uda, zostanie odparty, to Ovy mają przewalony powrót do domu, szczególnie przy feniksach i VR. Kolejna sprawa, to że jak wysyłasz tak Overlordy, nie masz ich na tyle, żeby poszerzyć widok swojej bazy dookoła nad przepaściami i w ekspansjach na mapie, rozsiewając creap.

Są plusy i minusy obu rodzaju transportu. Jak dla mnie nie ma tutaj specjalnego faworyta.

r3tsa
Wiadomość [#7]: 22.05.2011 o 12:59

Konto skasowane





Shadowdancer nie wiem czemu próbujesz wcisnąć, że Oerlord dropy są zawsze lepsze od nydusa logiczne, że każde rozwiązanie ma swoje wady i zalety.

lassar13
Wiadomość [#8]: 22.05.2011 o 13:19

Konto skasowane





Właśnie grałem nydusem i chcę dodać, że ma on jeszcze jedną, podstawową zaletę- w razie zrobienia go w bazie przeciwnika (czasami się udaje)smiley.gif można mu wydać bitwę w jego własnym mainie, przy okazji pompując jednostki cały czas prosto ze swojej bazy . Miłe tongue.gif.

ShadowDancer
Wiadomość [#9]: 22.05.2011 o 13:21

Konto skasowane





Skvader napisał
Gdy napotkasz główne siły, a nie było to zamierzone, no to sprawa spartolona, ale przynajmniej wiesz gdzie jest i możesz stawiać drugie ofensywny nydus na drugim końcu mapy. ;p

No i jesteś 200 gazu i 200 minerałów w plecy - czyli są skutecznie, kiedy masz przewagę w eco, czyli i tak wygrałeś?

Skvader napisał
Jak mówiłem, dropy z Ovków są ryzykowne. Jak przeciwnik złapie je za wcześnie to stracisz wszystko. Przy Nydusie naprawdę banalnie się wycofać. Jeśli drop się nie uda, zostanie odparty, to Ovy mają przewalony powrót do domu, szczególnie przy feniksach i VR.

Wystarczy przerzucić jednostki przez cliffa - IMO te dropy są szczególnie efektywne, kiedy przeciwnik gra feniksy/vr.

Skvader napisał
Kolejna sprawa, to że jak wysyłasz tak Overlordy, nie masz ich na tyle, żeby poszerzyć widok swojej bazy dookoła nad przepaściami i w ekspansjach na mapie, rozsiewając creap.

Od tego mam creep tumory

Skvader napisał
Są plusy i minusy obu rodzaju transportu. Jak dla mnie nie ma tutaj specjalnego faworyta.

Właśnie ja nie mogę dostrzec plusów tego nydusa - dlatego ten temat. Może zapodasz parę replayów?



ONLY ROCK'N'ROLL
No co się gapisz? Fajnej sygnatury nie widziałeś?

Piszę poprawnie po polsku i Zanim napiszesz
Project Hybrid : The First Recon (RPG/survival, download ).

Nie ma to jak dźwięk wystrzału działa oblężniczego, pod warunkiem, że strzelają nasi smiley.gif
Krecik
Wiadomość [#10]: 22.05.2011 o 13:30

Konto skasowane





hm final pierwszego gsl? bodajże fruitdealer gral same nydusy jak pamietam



--- MODERATING SC & SC2 ---
:*
"kto mi wlezie i zrobi bajzel w norce pierdolnę łopatą!"
Be original, be yourself
SC2 Profile
ShadowDancer
Wiadomość [#11]: 22.05.2011 o 14:28

Konto skasowane





Przykładu użycia dropów:
http://replayfu.com/download/FmFPk



ONLY ROCK'N'ROLL
No co się gapisz? Fajnej sygnatury nie widziałeś?

Piszę poprawnie po polsku i Zanim napiszesz
Project Hybrid : The First Recon (RPG/survival, download ).

Nie ma to jak dźwięk wystrzału działa oblężniczego, pod warunkiem, że strzelają nasi smiley.gif
Sulphuriell
Wiadomość [#12]: 22.05.2011 o 14:53

Konto skasowane





Robienie Nydusem pseudodropów jest słabe, bo za łatwo się przed tym obronić, ale jest kilka rzeczy, które da się osiągnąć tylko Nydusem. Mając kilka expansji czasami opłaca postawić się Nydusa defensywnego na przeciwnika, który dropuje na raz w kilku miejscach. Zawsze łatwiej jest się bronić przed czymś takim mając nydusa. Innym patentem jest postawienie Nydusa przy bazie przeciwnika, ale poza nią, tak żeby on tego nie zobaczył. Daje to możliwość zaatakowania jego bazy kiedy będzie na środku bazy, w połowie drogi między swoimi bazami, a bazami zerga. Jeśli zdecyduje się cofnąć - nydus zapewnia drogę ewakuacji, jeśli zdecyduje się iść na wymianę, zawsze da radę cofnąć się zanim on zacznie nam niszczyć naszą bazę. Uważam więc, że Nydus może się opłacić, ale normalnych dropów ni jak nie zastąpi. Uważam ovki i nydusa za 2 odmienne narzędzia, które służą do nieco innych rzeczy.



Co to za świat, że już nawet sku rwysyństwo nie popłaca?
Vengance
Wiadomość [#13]: 22.05.2011 o 16:21

Konto skasowane





Dla mnie to różnica jest taka że overy nie drą ryja na całą mape jak wpadają do czyjejś bazy i pierwszy komunikat po nie wyscoutowanym dropie to jest "base is under atack" a to już jest dosyć późno jeżeli mamy wojsko nie w mainie. W dodatku z nydusa wychodzą jednostki pojedynczo, szybko ale pojedynczo więc czesto mi sie zdazyło że zerg wyrzucił 5 jednostek a nydusa juz nie mial. Za to zaletą tego jest to że gdy tracisz nydusa to nie tracisz wojsk w nim siedzących, co jest naprawdę bolesne kiedy grupka marinów złapie overlordy. Wtedy nawet 5 za stimowanych rinów kładzie 4 rołcze + over xd


No ale nie ma sie co oszukiwać. Obydwa te zagrania są żadko spotykane bo porządny gracz nie daje zergowi nic zrobić i stale spycha go do defensywy. Dopiero jak jest spora ilość mut na mapie to zerg odzyskuje kontrole mapy a to przeciez dopiero 13-14 minuta.

Skvader
Wiadomość [#14]: 22.05.2011 o 16:41

Konto skasowane





ShadowDancer:
Nie 200/200, tylko 100/100 bo tyle kosztuje robak, nie sieć główna.

Odparty drop, albo złapany podczas przelotu z zapakowanymi jednostkami nie jest zbyt korzystne dla Zerga. Przerzucanie przez klif jest mało skutecznym sposobem dropowania, który powinien być poprowadzony znienacka. Feniksy i VR doskonale niszczą zapakowane Overlordy, albo te już wycofujące się po odpartym dropie. Wtedy mogą zestrzelić sporo z nich, blokując supply.

Zwiad dookoła bazy nad przepaściami nie pokryjesz creapem. Jedynie Overlordy mogą wisieć w powietrzu dookoła bazy ostrzegając Cie przed dropami przeciwnika.


Nydus to po prostu jednostka do szybkiego przerzucania jednostek między lokacjami. Drop musi być wcześniej zaplanowany i przygotowany. Taka jest główna różnica między obiema taktykami. Nydus nie ma punktowej siły jak drop z Ovów, za to zyskuje na mobilności.


ShadowDancer napisał
Właśnie ja nie mogę dostrzec plusów tego nydusa - dlatego ten temat. Może zapodasz parę replayów?

Plusy:
1. Mobilność;
2. Trudność wykrycia (jak nie podstawi się robaka na oczach przeciwnika oczywiście);
3. Łatwy odwrót (nie narażający na straty podczas wycofywania się ani jednostek, ani wolnych Overlordów);
4. Możliwość użycia defensywnego;
5. Pełna kontrola nad mapą.

Nydus - posiadał pełną kontrolę na mapie, z "łatwością" przerzucając armie.

Overlord drop - skuteczność stargate'u na tego typu zagrania.

Sulphuriell, to nie pseudodrop. To w ogóle nie jest drop. ;)
Ale jeśli uda się założyć Nydusa w bazie przeciwnika, choćby 2nd (naturalu) albo 3rd bazie wroga to jest on bardzo skuteczny. Wystarczy tuzin lingów we wszystkich bazach by odciągać i rozrywać szeregi przeciwnika. Wtedy Zerg może wbić się wszędzie ze swoją główną armie i złapać część sił wroga. Overlordy i Nydus działają na podobnej przestrzeni (nagły atak w najsłabiej chronionych miejscach, niszczenie infrastruktury oraz eco), ale różnią się w sposobie działania.

Dagaen
Wiadomość [#15]: 22.05.2011 o 18:09

Konto skasowane





Jeszcze można rozkminiać co jest lepsze - Pylon w mainie czy Warp Prismytongue.gif



http://eu.battle.net/sc2/pl/profile/594275/1/Indolent/
Vengance
Wiadomość [#16]: 22.05.2011 o 20:50

Konto skasowane





warprism bo sie rusza

r3tsa
Wiadomość [#17]: 22.05.2011 o 21:30

Konto skasowane





Ale pylon ma większy range.

FrozenFire
Wiadomość [#18]: 22.05.2011 o 22:18

Konto skasowane





Pylon masz szybciej niż Warp Prisma i ma większy range, jego koszt to 100 minerałów i czas budowy 25sek. Warp Prism ma mniejszy range, jego koszt to 200 minerałów i czas budowy 50sek. Dodajmy jeszcze, że aby mieć Warp Prisma, to trzeba wybudować Robotics facility, a takiego Pylona masz od początku gry.

Warp Prism ma 100/40 (HP/Shields), natomiast Pylon 200/200 (HP/Shields)

Odpowiedź jest prosta : Pylon. Bynajmniej takie jest moje zdanie.

[Edycja FrozenFire - 22.05.2011 o 22:28]



"Seven is the number of the powers of Hell, and seven is the number of the Great Evils"
r3tsa
Wiadomość [#19]: 22.05.2011 o 22:41

Konto skasowane





Dlaczego do (wulg.) nędzy ludzie próbują sobie wmówić, że coś jest bezwględnie lepsze od czegoś...

[Edycja r3tsa - 22.05.2011 o 22:43]

ShadowDancer
Wiadomość [#20]: 22.05.2011 o 22:43

Konto skasowane





Skvader napisał
Nydus to po prostu jednostka do szybkiego przerzucania jednostek między lokacjami. Drop musi być wcześniej zaplanowany i przygotowany. Taka jest główna różnica między obiema taktykami. Nydus nie ma punktowej siły jak drop z Ovów, za to zyskuje na mobilności.


Tylko właśnie problem jest moim zdaniem z tym, że ta zdobyta >>mobilność<< jest zbyt droga w porównaniu do zysków. Robiąc dropa jestem w stanie usiec mu konkretnie eco i tym samym odzyskać utopione pieniądze. A nydus, to - może zauważy, może nie zauważy.

Co do stargate - to w przypadku ffe -> stargate chodzi tylko o przerzucenie wojska przez cliffa, bo gościu bez walla nie ma odpowiednich sił, żeby się oprzeć - można elegancko wsadzić mu całe wojsko do maina, a on najwyżej rozwali 2 ovki.

Co do replaya to średni przykład, bo zerg przegrał - może i zniszczył ekspa, ale wtopił w to zniszczenie expa kosmiczne ilości kasy - imo równie dobrze mógł narobić baneli i wjechać w nexusa.

@up: a czemu ty masz takie (wulg.) problemy? Może nie wszyscy wymasterowali nydusa tak jak ty i chcą się dowiedzieć, kiedy i jak go grać -.-



ONLY ROCK'N'ROLL
No co się gapisz? Fajnej sygnatury nie widziałeś?

Piszę poprawnie po polsku i Zanim napiszesz
Project Hybrid : The First Recon (RPG/survival, download ).

Nie ma to jak dźwięk wystrzału działa oblężniczego, pod warunkiem, że strzelają nasi smiley.gif
REKLAMA
Strona 1 z 5.
Pierwsza     <<   <   | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |   >   >>     Ostatnia
Idź do strony :

Odpowiedź

Skocz do :