MoPs |
|
Konto skasowane
|
Mam propozycje do wszystkich osób, które aktualnie grają szamanami, żeby w miarę możliwości poświęcły trochę swojego cennego czasu ku pokrzepieniu serc wszystkich tych, którzy w przyszłości będą chcieli zakosztować szczęścia jako szaman. Spisanie w kilku zdań apropo talentów, broni, questów klasowych, innych umiejętności i zamknięcie tych doswiadczeń w krótkim tutorialu nie powinno wam sprawić dużo trudu, a w przyszłości dzięki waszemu wspólnemu wysiłkowi powstanie FAQ na ten temat.
Dziekuje za uwage...
|
|
 |
cukierek |
|
Dołączył: 19.07.2004 o 15:57
Lokalizacja: Wrocław
|
dzisiaj zaczelem grac szamanem taurenem ;] na serwerze 15(ksywka molook) jesli ktos tez gra i ma jakies doswiadczenie w prowadzeniu szamana to prosze o rady :P
|
|
 |
cukierek |
|
Dołączył: 19.07.2004 o 15:57
Lokalizacja: Wrocław
|
heh to jestem jedyna szamanem na forum ;] ?? nikt sie nie podzieli doswiadczeniami i pomyslami ??
|
|
 |
ManiaK^ |
|
Konto skasowane
|
http://64.5.40.194/wow/wow1on1.avi , komentarz chyba zbedny , filmik nie taki nowy , ale od strony shamana az tak duzo sie nie zeminilo (wciaz wymiata ;) )
|
|
 |
cukierek |
|
Dołączył: 19.07.2004 o 15:57
Lokalizacja: Wrocław
|
widzialem ten filmik ale nic oprocz czego uzywac w 1v1 na 30 czy tam jakis lvlu
|
|
 |
Osk_kc |
|
Dołączył: 22.03.2004 o 14:57
|
Witam,
bardzo mnie interesuje szaman, chcialem go przetestowac zaraz po hunterze, no ale blizard nie dal mi szansy, a raczej czasu, wiec prosze zeby ktos napisał coś konkretnego, jakis opis walki, czarów, umiejetności ... mysle ze po zakonczeniu open bety ktos znajdzie czas zeby skrobnąć conieco :P
[Edycja - Osk_kc w 18-11-2004 o 23:05]
|
|
 |
Viri |
|
Konto skasowane
|
No widze ze nie ma tu za duzo informacji o szamanie wiec moze ja zaczne.
Moj wybor na szamana padl, gdy zaczely sie w ogole pierwsze testy. Niestety do zamknietych sie nie dostalem , ale na szczescie z otwarta beta nie bylo problemow. Zaczynajac gre zadna z klas nie ma problemow, shaman nie jest wyjatkiem, wiec opisze troche moja postac ktora w kilka dni (6) osiagnela poziom 23.
Na poczatku troche trudno bylo ze zdobyciem zlota na jakis lepszy sprzet ale po kilku levelach sie unormowalo (wystarczy zbierac wszystko i sprzedawac do sklepu) . Jako ze zajmowalem sie tez robieniem zbroi i sciaganiem skor to po pewnym czasie sam zaczalem robic swoje zbroje co znacznie obnizylo moje wydatki (chociaz patrzac teraz jest w grze sporo zbroi skorzanych do kupienia w sklepie oraz z questow wiec jako zawod wzialbym alchemie albo mechanika(nie wiem jak to po polsku nazwac) ). Do lvlu 20 wykupilem wszystkie skille zeby sprawdzic ich dzialanie. Najpierw opisze zastosowanie w PvE a na koniec PVP(jako ze gralem na serverze PvP)
Totemy ognia:
Totem , ktory wydaje mi sie niezbyt oplacalny w uzyciu - fire nova totem. Mimo ze jest to obszarowka to jest ona dosyc droga(mana) i przyciaga duze aggro wiec ciezko to rzucic efektywnie (mozna kombinowac fire nova totem + stoneclaw totem ale moim zdaniem to strata many).
Searing totem - taka mala wiezyczka , calkiem przydatny przy dluzszej walce, oraz maly koszt many. Oczywiscie nie ma sensu go stawiac przy krotkich walkach.
Totemy ziemii:
A co do stoneclaw totem (sciaga na siebie aggro) to tez niezbyt czesto uzywalem ze wzgledu na niskie hp totemu. Zamiast tego wolalem uzywac earthbind totem ktory spowalnial wrogow i mozna bylo uciec .
Strength of earth totem - calkiem mily totem - zwieksza obrazenia czlonkow druzyny chociaz ze wzgledu na to ze mozna miec aktywny tylko jeden totem z danego zywiolu to moj wybor zazwyczaj padal na stone skin totem.
Stone skin totem - zmniejsza obrazenia od stworkow o kilka pktow - biorac pod uwage ze walka trwa wiecej niz kilka sekund to ten totem potrafi oszczedzic sporo zycia (calej druzynie)
Ostatni totem ziemii jakiego uzywalem to Tremor totem - byl on w sumie przydatny w jednym miejscu, a mianowicie Wailling Caverns. Byli tam paskudni druidzi ktorzy rzucali sleep , ten totem byl na to lekarstwem 
Totemy wody:
Jedyny jaki udalo(zdazylem) mi sie zdobyc to healing stream totem - leczy po 6hp przez minute albo 2(rank 1) w sumie w polaczeniu ze stonkin totem moglby sie przydac - szczegolnie na wyzszym poziomie gdy leczy wiecej hp. Na lvlu 23 wolalem uzyc czaru niz totemu.
Czary:
Nie bede opisywal wszystkich tylko najczesciej uzywane.
Jako czar rzucany na bron wybralem rockbitera z 2 przyczyn ( Mamy go od poczatku ; zwieksza obrazenia broni wlaczajac w to krytyki).
Do leczenia podczas walki uzywalem lesser healing wave (niestety otrzymac go mozna dopiero na lvl 20) . Po walce lub gdy potrzebne bylo wiecej zycia a czas kilku sekund nie mial znaczenia uzywalem zwyklego leczenia . Lesser healing leczyl mniej natomiast o wiele szybciej.
Zdecydowana zaleta shamana jest mozliwosc wskrzeszania od lvl 12 , ktorej to umiejetnosci brakuje druidowi.
Czar lighting bolt wykorzystywany raczej do wyciagania stworow ze wzgledu na dlugi czas rzucania i niezbyt wysokie obrazienia.
Natomiast sila szamana drzemie w czarach insta-cast czyli ktore rzuca sie natychmiast. Moj ulubiony to frost shock - spore obrazenia i spowalnia wroga :> , natomiast drugi to earth shock czyli zgroza dla casterow (anuluje rzucany przez nich czar i nie moga rzucic innego z tej samej szkoly przez 2 sekundy).
Nalezy jeszcze wspomniec o 2 czarach : lighting shield - zadaje obrazenia jesli ktos uderzy, oraz GHOST WOLF - czar baaaaaardzo przydatny do szybkiego podrozowania (w tej formie nie mozna rzucac czarow ale mozna zbierac roslinki, obdzierac ze skory itp.).
Problemow w wlace ze stworami nie stwierdzilem. Mozna spokojnie bic stwory kilka lvli wyzsze od siebie (1v1). Oraz szefa z lvl takim samym. Na wyzsze lvle szefow bym sie nie rzucal sam ;) Calkiem przyjemnie sie gra tez w duecie - czyli podwojny szaman . Taktyka oglna - rzucamy lighting shielda , rockbitera czekamy chwile az sie mana wroci i w boj. Teraz w zaleznosci od stwora mozemy rzucic odpowiedni totem albo 2 i bic poki nie zginie rzucajac przy tym frosta albo earth shocka na casterow. Kazda grupa z przyjemnoscia prpzyjmie szamana o druzyny.
Co do wyboru broni to nuczylem sie dodatkowo sztyletow. Kupilem na aukcji jeden , ktory mial 15dps wiec calkiem niezle jak na bron 1-reczna. Poza tym jest szybki i mozna nosic tarcze, ktora daje spory bonus do zbroi i zazwyczaj jakies bonusy do statow. Bron alternatywna to staff. Po zakonczeniu questu w Wailling Caverns otrzymalem niebieski staff z ponad 20 dps i +7 do trzech atrybutow (oczywiscie jest to bron dwureczna czyli odpada tarcza). Glownie korzystalem ze sztyletu i tarczy dla zmniejszenia obrazen (tarcza zmniejszala prawie 10% obrazenia).
|
|
 |
Viri |
|
Konto skasowane
|
Teraz krotki opis PvP:
Zazwyczaj moje walki byly z lvl wyzszym lub takim jak moj , choc zdazaly sie i z lvlami nizszymi ale z nimi propblemow nie bylo 
Najmniej dueli przeprowadzilem z magami gdyz po prostu malo ich bylo. Raz wygralem z 2 lvl wyzszym magiem a pozniej przegralem z nim 2 razy. Jego taktyka polegala najpierw na zamiane w owieczke z daleka rzucal pyroblast i zanim do niego dobieglem to rzucal jeszcze firebal i frosta. Po takim zabiegu zycie spadalo mi do 1/3 i w tym miejscu blink i jeszcze fireball ewentualnie nova i jeszcze 1 czar i po mnie . Bez grounding totemu jest problem z magami :/
Rouge zabijamy bez problemu podobnie jak wojownikow. Taktyka na nich to spowolnic i strzelac z daleka poki nie skonczy sie mana a pozniej dokonczyc z jakiejs 2 reczniej broni. Twoim przyjacielem jest frost shock, earthbind totem i lighting shield. Musisz trzymac dystans na poczatku a na konic kilka ciosow i po klopocie.
Z hunterem mialem problem o 4 lvle wyzszym od siebie (chociaz dopiero za 3 duelem nauczyl sie jak mozna to wygrac). I tu tez rada dla hunterow. Mianowicie wiekszosc hunterow probuje walki na odleglosc a jak zbliza sie szaman w zwarcie to uciekaja . i to jest ich blad bo rzucamy earthbinda frost shock i biijemy z 2 recznej broni. Natomiast hunter powinien troche powalczyc w zwarciu (szcegolnie jesli ma juz dual wield) wtedy jego obrazenia w zwarciu przewyzszaja szamanow. Nie napisalem nic o stworkach hunterow gdyz nie zauwazylem znaczycego ich wplywu na walke, chociaz trzeba przyznac ze specjalne cosiy stworkow tez potrafia dopiec.
Warlock - nie powinno byc wiekszych problemow jezeli zadziala nasz tremor totem (okazuje sie ze anuluje on czar fear), niestety moze on nie zdazyc zadzialac gdyz jego obszar dzialania jest ograniczony a uciekamy dosyc szybko pod wplywem feara. Nalezy dojsc w zwarcie (najlepiej z szybka bronia) i tluc +earthshocki gdy rzuca jakikolwiek czar. Jego stworki nie robia jakich wielkich obrazen ktorymi nalezaloby sie przejmowac.
Nie moge za duzo powiedziec o paladynie gdyz widzialem tylko jednego mojego poziomu,a bylismy akurat w grupie ... , a z nizszym lvlem (iposiadajac dobry sprzet) zazwyczaj sie wygrywa.
Druid - w walce wrecz przewyzszamy go. Jezeli zamienia sie w stworka to bierzemy go na dystans , jezeli rzucil na nas entangle i probuje sie oddalic to od razu rzucamy lighting bolta, pozniej podbiegamy i earth shocka jesli rzuca czar.
Priest - malo zycia -earth shock + purge i walka w zwarciu:>
Ogolna porada w walce z casterami to uzywac purge do dispelowania ich buffow. Bez nich latwo ich przycisnac do ziemii.
Ponadto forma wilka jest przydatna do sciagania uciekinierow podczas raidow :> oraz mozna spokojnie bez zamiany bic w tej formie nizsze lvle (zakladajac ze mamy dobry sprzet) .
|
|
 |
Bathalion |
|
Konto skasowane
|
A jakie trade skille twoim zdaniem opłaca się wybrać Szamanem, mistrzu ;)
ps. Viri, ja też jestem z Koszalina 
|
|
 |
Viri |
|
Konto skasowane
|
Co do tradeskilli to zalezy czy server pvp czy pve. W obu przypadkach dobra jest alchemia/herbalism. Alchemia daje ladne buffy do statow na godzine a dodatkowo soczki mana, zycie, mana+zycie , predkosci, odpornosci ,... ogolnie przydatna . Na serverze pve moze sie przydac leatherworking/skinning chociaz i tak sporo skorzanych rzeczy jest z questow (pozniej mail) . A na serverze pvp przydaje sie engineering/mining ze wzgledu na dodatkowe obrazenia+ogluszenie i kilka obszarowek ktore nie zjadaja mase many. Poza tym przepisy wysokiego poziomu wymagaja engineering do uzywania wiec kupno od innego gracza nic nie da (niestety zy$$k z tego skilla, przynajmniej na poczatku, nie jest za wysoki).
|
|
 |
kupidonia |
|
Konto skasowane
|
Hamstring:Maims the enemy, causing 45 damage and slowing the enemy's movement to 60% of normal speed for 15 sec.:P
myslisz ze tylko szaman na spowolnienie?
mam nadzieje ze grasz horda
pozdrawaim
|
|
 |
Viri |
|
Konto skasowane
|
Do czego mial byc ten komentarz o Hamstring ?
|
|
 |
Ciapek |
|
Konto skasowane
|
Kupidoni postow sie nie czyta, po prostu sie je omija 
|
|
 |
kupidonia |
|
Konto skasowane
|
Ciapek: Kupidoni postow sie nie czyta, po prostu sie je omija
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
niop tak tez mozna
Viri : Do czego mial byc ten komentarz o Hamstring ?
viri: Rouge zabijamy bez problemu podobnie jak wojownikow. ]Taktyka na nich to spowolnic i strzelac z daleka poki nie skonczy sie manaa pozniej dokonczyc z jakiejs 2 reczniej broni. Twoim przyjacielem jest frost shock, earthbind totem i lighting shield. Musisz trzymac dystans na poczatku a na konic kilka ciosow i po klopocie
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
teraz cos ci sie przypomina ?
[Edycja - kupidonia w 07-12-2004 o 16:38]
|
|
 |
Viri |
|
Konto skasowane
|
No problem nadal maja z kilku przyczyn:
- musza sie zblizyc zeby uzyc - jesli sie nie zbliza to jak uzyja ?
- potrzebuja rage zeby uzyc (10 rage otrzymamy uzywajac blood rage po 5 sekundach ale nadal trzeba sie zblizyc do celu :P )
- hamstring w najlepszym wypadku spowalnia do 60 % a najgorszym (wczesne lvle) do 70% , natomiast frost shock spowalnia do 50% , earthbind totem wydaje sie podobnie ale glowy uciac nie dam
Szaman wszystkie swoje czary rzuca na odleglosc :P
|
|
 |
kupidonia |
|
Konto skasowane
|
ok niech ci bedzie ale i tak nie ma sensu sie przekamazac oto, bo to jest tylko teoria, zobaczymy jak bedzie w praktyce.
|
|
 |
Elim |
|
Konto skasowane
|
A jaki wybór talentów dla Szamana jest najlepszy wedłóg was ?? bo z tym w grze miałem właśnie problem
|
|
 |
Merain |
|
Konto skasowane
|
Grajac shamanem jaki rodzaj broni nalezalo by uzywac oraz jaki typ armoru nosicl, ja narazie na 11 lvl biegam w leather itemach i z mace 1h +shield. Czy ta kombinacjia jest dobra czy tez sa leprze ?
[Edycja - Merain w 19-12-2004 o 21:54]
|
|
 |
cypis |
|
Konto skasowane
|
Generalnie im wiekszy dps, tym lepiej. Jesli grasz orkiem, to wez lepiej 1h axe + shield, bo ork ma specjalny bonus do toporow jednorecznych.
Co do talentow, to moj build jest taki:
# Improved Lightning Bolt - 1/5 point
Reduces the Mana cost of your Lightning Bolt spell by 3%.
# Concussion - 5/5 points
Increases the damage done by your Shock spells by 5%.
# Convection - 5/5 points
Reduces the Mana cost of your Shock spells by 10%.
# Reverberation - 5/5 points
Reduces the cooldown of your Shock spells by 1 second.
# Call of Thunder - 5/5 points
Increases the critical strike chance of your Lightning spells by 6%.
# Elemental Focus - 1/1 point
Gives you a 10% chance to enter a Clearcasting state after casting any Fire, Frost, or Nature damage spell. The Clearcasting state reduces the mana cost of your next damage spell by 100%.
# Improved Fire Nova Totem - 2/2 points
Reduces the delay before your Fire Nova Totem activates by 2 seconds.
# Elemental Fury - 1/1 point
Increases the critical strike damage done by your Fire, Frost, and Nature spells by 100%.
# Lightning Mastery - 5/5 points
Reduces the cast time of your Lightning Bolt and Chain Lightning spells by 1 second.
# Elemental Mastery - 1/1 point
When activated, this spell gives your next Fire, Frost, or Nature damage spell a 100% critical strike chance.
Enhancement Talents (0 points)
# None
Restoration Talents (20 points)
# Tidal Focus - 5/5 points
Reduces the Mana cost of your healing spells by 5%.
# Ancestral Healing - 3/5 points
Increases your target's armor value from items by 15% for 15 seconds after getting a critical effect from one of your healing spells.
# Improved Self-Reincarnation - 2/2 points
Reduces the cooldown of your Self-Reincarnation spell by 20 minutes.
# Improved Lesser Healing Wave - 5/5 points
Gives you a 75% chance to avoid interruption caused by damage while casting Lesser Healing Wave.
# Tidal Mastery - 5/5 points
Increases the critical effect chance of your healing and Nature damage spells by 5%.
[Edycja - cypis w 20-12-2004 o 08:01]
|
|
 |
Merain |
|
Konto skasowane
|
Gram Taurenem. Btw. jak ci orkowie sa malency ; a co w kwesti rodzaju armoru ?
[Edycja - Merain w 20-12-2004 o 16:54]
|
|
 |
REKLAMA |
|
|
|
|
 |