Dziś jest: Piątek, 24 listopada 2017, godzina 15:55
zaloguj się :


Odpowiedź

Temat: KlaWiSze by Cherry

Ch3rry
Wiadomość [#1]: 26.01.2013 o 12:04

Hearthling




Dołączył: 25.08.2009 o 19:02


Witam!

Chciałbym przedstawić wszystkim swoją koncepcję układu klawiatury do StarCraft II: Heart of the Swarm. Swoją inspirację czerpałem głównie z systemu TheCore. Jednakże zależało mi na tym, aby skróty klawiszowe były jak najbardziej intuicyjne, wydajne i nie wymagały zbytniej zmiany przyzwyczajeń. Osoby zaznajomione z TheCore wiedzą, że zachodzi tam prawdziwa rewolucja. Mój zestaw skrótów klawiszowych jest zdecydowanie bardziej przystępny dla początkujących (chociaż "zawodowcy" też mogą z niego korzystać). Jest zdecydowanie bardziej wydajny niż "Standard" i "Grid", przy zachowaniu jak najniższego progu wejścia w nowe ustawienia.

Żeby dłużej nie przedłużać, przedstawiam KlaWiSze!!!

KlaWiSze v0.3

Główne założenia:
- Jak najmniej ruchów ręką
- Maksymalne wykorzystanie najczęściej używanych klawiszy (QWE ASD - E oraz A w szczególności)
- Ograniczenie zmiany przyzwyczajeń
- Jeden zestaw klawiszy dla wszystkich ras (zoptymalizowany dla graczy grających wszystkimi rasami - ułatwiony off-race i random)
- Wprowadzenie do korzystania z kamer

Wyniki (moje doświadczenia - 1v1 Gold, 3v3 Diament)):
Po okołu pięciu grach jedną rasą przyzwyczaiłem się do nowych klawiszy, po okołu 10 grach byłem o 30% szybszy niż na standardowych ustawieniach (średnie APM wzrosło z 60 do 80). Zaznaczam, że jestem dosyć przeciętnym graczem, ale w pełni wierzę, że praktycznie każdy może skorzystać na moim ustawieniu.

Teraz czas na opis zmian (komentarze staram się ograniczyć do minimum, aby było czytelnie, na wszystkie pytania z przyjemnością odpowiem w komentarzach):

1) Klawisze Globalne
Grupy kontrolne (tu za wiele się nie zmieniło):
Ctrl+# - utwórz grupę
Shift+# - dodaj do grupy
# - wybierz grupę

Tab - następna podgrupa
CapsLock - poprzednia podgrupa (Shift + Tab zostawiony jako alternatywa)
C - Warp In
Z - Idle Workers (F1 zostawiony jako alternatywa)
Y - Cała Armia (F2 zostawiony jako alternatywa)


Kamery (więcej zmian):
Ctrl + Alt + # - zapisanie pozycji kamery
Alt +# - przywołanie pozycji kamery
` (tylda) - Base Camera (Backspace zostawiony jako alternatywa)
Spacja - Kamera na ostatnim wydarzeniu
Ctrl + Spacja - Kamera na aktualnym zaznaczeniu

Dzięki takim ustawieniom mamy dużo lepszy dostęp do kamery bazowej jak i pozostałych. Ctrl+Alt od 1 do 5 wciska się dosyć łatwo (na pewno wygodniej niż np. Ctrl + F5), a Alt + # w celu skoku do danej lokacji po chwili treningu robi się bardzo intuicyjny (Alt wciskamy kciukiem).

2) Protossi (wybrane jednostki/budynki - tak samo w innych rasach)
Probe
Nexus
Gateway

3) Terranie
SCV
Command Center
Factory

4) Zergi
Drone
Hatchery
Larva

Zapraszam do testowania i komentowania.

PS Hotkeye przygotowane do HotSa, ale w Wings of Liberty też działają. Mogą być drobne błędy tam gdzie się zmieniły upgrady (np. wspólny pancerz u Terrana).

EDIT: Zaktualizowałem KlaWiSze do wersji 0.2. Niestety jak się przełączam na jednym koncie między WoL i HotS część klawiszy się odbindowuje (chodzi o upgrady, główne klawisze to A, E, W, gdzie A to zawsze powinien być upgrade pancerza, E - ataku zasięgowego)

Moje wyniki na screenach:
Gra 1 (16 Stycznia, 3v3 ladder, WoL Standardowe klawisze):
APM/EPM

Gra 2 (24 Stycznia, 3v3 ladder, WoL tuż po zmianie ustawień)
APM/EPM

Gra 3 (25 Stycznia, 1v1 trening stage 3, HotS po dopracowaniu klawiszy)
APM/EPM

Ja wiem, że gry 3v3 i 1v1, a także WoL i HotS, jak również ladder i trening są dosyć nieporównywalne, ale mimo wszystko o 100% lepsze wyniki przeszły moje najśmielsze oczekiwania!!!

[Edycja Ch3rry - 26.01.2013 o 09:35]

SOBOTA 26 Stycznia
Gra z dzisiaj (1v1 vs AI, HotS KlaWiSze v0.2):
APM/EPM

Trochę wolniej niż wczoraj na treningu, ale w porównaniu do gry z 16 Stycznia:
- APM wzrost o 93% z 76 do 147
- EPM wzrost o 65% z 64 do 106

Nie jest źle! biggrin.gif

Druga gra z dzisiaj (1v1 vs AI, HotS KlaWiSze v0.2):
APM/EPM

Po rozgrzaniu rąk nawet szybciej niż kiedykolwiek! A w porównaniu do gry z 16 Stycznia:
- APM wzrost o 126% z 76 do 172 (!)
- EPM wzrost o 117% z 64 do 139 (!)

[Edycja Ch3rry - 26.01.2013 o 12:32]yabol.gif

[Edycja Ch3rry - 22.02.2013 o 16:06]

PM Email Strona domowa
Krecik
Wiadomość [#2]: 26.01.2013 o 12:49

i'm what i'm




Dołączył: 03.07.2006 o 21:13
Lokalizacja: Toruń


hm a co z barakami, starportem i stargatem?;p



--- MODERATING SC & SC2 ---
:*
"kto mi wlezie i zrobi bajzel w norce pierdolnę łopatą!"
Be original, be yourself
SC2 Profile
PM Email
Ch3rry
Wiadomość [#3]: 26.01.2013 o 13:57

Hearthling




Dołączył: 25.08.2009 o 19:02


Stargate

Barracks

Starport

Jeśli chodzi o budowę jednostek to: (zasady od najważniejszej)
- Worker zawsze E
- Podstawowa jednostka zawsze A
- Sloty w kolejności E, A, W, S, D (u Terran zamiast D jest F, ze względu na Lift-off pod D)

Mała uwaga: u Terran Tech Lab to G, Reactor to X. Jest to związane z tym, że chciałem mieć jeden zestaw dla wszystkich ras, dlatego pod C jest globalny Warp In (jeżeli nigdy nie grasz Protossem i bardzo ci przeszkadza Tech Lab pod G, możesz go zamienić Reactor na C, a Warp In przerzucić na prawą stronę klawiatury).

PM Email Strona domowa
Krecik
Wiadomość [#4]: 26.01.2013 o 14:41

i'm what i'm




Dołączył: 03.07.2006 o 21:13
Lokalizacja: Toruń


Przymierzałem póki co same paluchy tylko do tego ukladu, wyglada na wszystko znacznie bardziej zgrane, jak znajdę chwilę to przetestuje smiley.gif



--- MODERATING SC & SC2 ---
:*
"kto mi wlezie i zrobi bajzel w norce pierdolnę łopatą!"
Be original, be yourself
SC2 Profile
PM Email
Ch3rry
Wiadomość [#5]: 30.01.2013 o 20:21

Hearthling




Dołączył: 25.08.2009 o 19:02


Kolejna gra z dzisiaj (2v2 Ladder, HotS KlaWiSze v0.2):
APM/EPM

Grałem Zergiem, na Ladderze trochę wolniej niż przeciw AI, ale 125 APM w porównaniu do niecałych 80 to wzrost o ponad 50%.

Szaleństwa APM ciąg dalszy. 220 w Custom 4v4 ;)
APM

PM Email Strona domowa
Krecik
Wiadomość [#6]: 30.01.2013 o 21:59

i'm what i'm




Dołączył: 03.07.2006 o 21:13
Lokalizacja: Toruń


co do apm polecam ogladnac calosc, day9 ladnie wytlumacza sporo rzeczy z tym zwiazanych, kontrola myszki ekranu klawiatury itd
http://www.youtube.com/watch?v=RUohpQKVf_A



--- MODERATING SC & SC2 ---
:*
"kto mi wlezie i zrobi bajzel w norce pierdolnę łopatą!"
Be original, be yourself
SC2 Profile
PM Email
RaQ-HPL
Wiadomość [#7]: 22.02.2013 o 01:54

Gnome | RaqHPL#2918




Dołączył: 30.01.2004 o 13:58
Lokalizacja: Lublin


A może ktoś poleci jakąś przetestowaną klawiszologię dla leworęcznych?



[IMG]http://i292.photobucket.com/albums/mm32/drarmor/Cthulhu.jpg[/IMG]
PM Email
Ch3rry
Wiadomość [#8]: 22.02.2013 o 15:07

Hearthling




Dołączył: 25.08.2009 o 19:02


To znaczy, że masz prawą rękę na klawiaturze?

A mniej więcej w której okolicy klawiszy używasz (tak czy inaczej WSAD czy bardziej IKJL)?

Przy okazji zaktualizowałem KlaWiSze do wersji 0.3, zgodnej z WoL jak i z HotS.

KlaWiSze v0.3

[Edycja Ch3rry - 22.02.2013 o 16:07]

PM Email Strona domowa
RaQ-HPL
Wiadomość [#9]: 22.02.2013 o 16:19

Gnome | RaqHPL#2918




Dołączył: 30.01.2004 o 13:58
Lokalizacja: Lublin


Mój poziom gry w multi to liga drewniana rzekłbym, co sprowadza się do grania w kampanię, vs ai (wygrywam z hardem) i kilka przegranych w bronze league. Jako, że chciałbym się trochę poduczyc grania w multi, to jakiś dobry zestaw klawiszy by się przydał. Obecnie gram na tych podstawowych z gry.
Liczyłem, że się jakiś lewus grający wypowie, ale pewnie o to będzie ciężko.

Edit: tak, mam prawą rękę na klawiaturze.

[Edycja RaQ-HPL - 22.02.2013 o 16:20]



[IMG]http://i292.photobucket.com/albums/mm32/drarmor/Cthulhu.jpg[/IMG]
PM Email
Ch3rry
Wiadomość [#10]: 22.02.2013 o 19:42

Hearthling




Dołączył: 25.08.2009 o 19:02


Jak grasz na standardowych ustawieniach, to i tak ci polecam KlaWiSze stestować, na 100% są lepsze od oryginalnych.

PM Email Strona domowa
Kris7
Wiadomość [#11]: 22.02.2013 o 19:53

DiamondTerran




Dołączył: 03.04.2010 o 17:17
Lokalizacja: Antypody


ja sobie wymyśliłem, żeby upgrady zhotkeyować pod klawiszami odpowiadającymi upgradeowanym jednostkom czyli: a-buduje marina w barackach, a-robię combat shields w tech labie, d-maruder i d-concusive shells, (stim pack jest zarówno dla marinów i maruderów więc jest pod "s" czyli między "a" i "d") w engeeneiring bay a i s - upgrady dla piechoty.

dzięki temu np. kiedy myślę o marinie, to myślę "a". Można się tak pobawić z innymi jednostkami - wtedy niemal intuicyjnie znajdujesz na klawiaturze odpowiednie klawisze.

[Edycja Kris7 - 22.02.2013 o 19:53]



do not cry about the balance before you know how to play your race.
I'm not a nub, I'm gosu of tomorrow...

nie rozmawiam z debilami
PM Email
Ch3rry
Wiadomość [#12]: 22.02.2013 o 20:15

Hearthling




Dołączył: 25.08.2009 o 19:02


Tak to właśnie mniej wiecej u mnie działa, ale sam gram głównie zergiem, więc nie jestem w stanie wszystkiego ztestować.

Na pewno Charge to ten sam klawisz co Zealot i Blink to ten sam klawisz co Stalker.

Dłużej przysiądę jak już HotS wyjdzie, bo zmiana z WoL na HotS na tych samych klawiszach łączy się z brakiem niektórych upgradów (np. Siege Mode) i rozjeżdzaniem się klawiszy.

Niemniej jednak wersja 0.3 jest tym na czym gram obecnie zarówno w WoL jak i w HotS.

PM Email Strona domowa
REKLAMA
Strona 1 z 1.
Idź do strony :

Odpowiedź

Skocz do :