Dziś jest: Poniedziałek, 20 listopada 2017, godzina 12:33
zaloguj się :
FORUM Battlenet.pl FORUM Forum StarCraft 2 Poradniki i Strategie HotS obrona przed nowymi taktykami


Odpowiedź

Temat: HotS obrona przed nowymi taktykami

mgkiler
Wiadomość [#1]: 21.03.2013 o 20:14

Dołączył: 01.06.2009 o 15:08


Tak się z kumplem zastanawialiśmy. Jak tu się bronić przed następującymi rzeczymi w HotS:

1. Tempesty ustawione w miejscu gdzie nie da się dojść lądem strzelają np w Hatchery.
Co ma Zerg zrobić w takiej sytuacji?
Nawet jak ma te strzelające wierzyczki to one nic nie dadzą bo Tempesty są po za zasięgiem.
Jeśli nie ma Zerg nic latającego to przegrał grę.

2. Drop kilku min z medivacdropshipa przy naszych minerałach.
Protoss jak nie ma obsa to traci sporo czasu nim pozbędzie się min z bazy...

3. Oracle.
Jeśli nie mamy wieżyczek, czy canonów przy minerałach to podlatują 3 Oracle i w 2 sekundy nie mamy ani jednego robotnika.


4. No i temat który się wiele razy pojawiał. Czy te nowe medivac dropshipy nie są teraz za mocne.

[Edycja mgkiler - 21.03.2013 o 20:27]

[Edycja mgkiler - 21.03.2013 o 20:35]

PM Email
dZZ
Wiadomość [#2]: 21.03.2013 o 20:30

Dołączył: 15.07.2012 o 23:57


Co ma Zerg zrobić w takiej sytuacji?


Pozostaje modlitwa do Odyna - corruptory podobno też nie są najgorsze.

Protoss jak nie ma obsa to traci sporo czasu...


Zawsze może wystawić coś na strzał i za 40 sec martwić się kolejnym. Zresztą to jego wina.

Jeśli nie mamy wierzyczek, czy canonów przy minerałach to podlatują 3 Oracle i w 2 sekundy nie mamy ani jednego robotnika.


Jeśli nie mamy wierzyczek to tylko Odyn. Znów. No może jeszcze jakieś jednostki atakujące.

4. No i temat który się wiele razy przejawał. Czy te nowe medivac dropshipy nie są teraz za mocne.


Som. Definitywnie. Petycja w drodze - do tego ZvZ jest w obecnym stanie do pupy - ale to taka dygresja na marginesie.

PM Email
Ch3rry
Wiadomość [#3]: 21.03.2013 o 21:21

Hearthling




Dołączył: 25.08.2009 o 19:02


Ja mam największy problem z minami.

Coś, co kosztuje tyle co Baneling przy nie uwadze, może wykosić 15 mutalisków (!).
Wiem, że nie jestem pro, ale na moim poziomie mina u Terrana zawsze się opłaci. Już sama mutacja Overseera to korzyść dla Terrana (Mina - 75m 25g, Overseer 50m 50g czyli więcej gazu).

PM Email Strona domowa
Duppon
Wiadomość [#4]: 21.03.2013 o 23:55

wizzard 60




Dołączył: 03.10.2009 o 12:53


Jeśli nie ma Zerg nic latającego to przegrał grę.


To niech ma coś latającego.

Protoss jak nie ma obsa to traci sporo czasu nim pozbędzie się min z bazy...


To niech ma obsa/cannona ew. oracle które też jest detektorem.

Jeśli nie mamy wieżyczek, czy canonów przy minerałach to podlatują 3 Oracle i w 2 sekundy nie mamy ani jednego robotnika.


To miej wieżyczki (oracle jest łatwo wyscoutować), poza tym jak przylatuje oracle to chyba każdy normalny człowiek spierdala robotnikami.

No i temat który się wiele razy pojawiał. Czy te nowe medivac dropshipy nie są teraz za mocne.


Zdecydowanie są. Ten boost miał być pomocą w ewakuacji a stał się potężną umiejętnością ofensywną.



VelOCity#1448
PM Email
mgkiler
Wiadomość [#5]: 22.03.2013 o 11:28

Dołączył: 01.06.2009 o 15:08



To miej wieżyczki (oracle jest łatwo wyscoutować), poza tym jak przylatuje oracle to chyba każdy normalny człowiek spierdala robotnikami.


O ile zauważysz na minimapie.

Nie wiem czy łatwo. Oracle lecą brzegiem mapy by właśnie minąć XelNaga-Tower itp i nie dać się wyskautować.

PM Email
kranz
Wiadomość [#6]: 22.03.2013 o 11:37

Dołączył: 20.07.2012 o 15:38


Ch3rry napisał


Coś, co kosztuje tyle co Baneling przy nie uwadze, może wykosić 15 mutalisków (!).
Wiem, że nie jestem pro, ale na moim poziomie mina u Terrana zawsze się opłaci. Już sama mutacja Overseera to korzyść dla


125 damage (+35 vs. shields) and 40 splash damage

koszt porównałes 1 miny do jednego banela wiec ci odpowiem: 1 mina NIE zabije 15 mutalisków.

PM Email
Sulphuriell
Wiadomość [#7]: 23.03.2013 o 13:44

Dołączył: 13.05.2010 o 21:40


mgkiler napisał
1. Tempesty ustawione w miejscu gdzie nie da się dojść lądem strzelają np w Hatchery.
Co ma Zerg zrobić w takiej sytuacji?
Nawet jak ma te strzelające wierzyczki to one nic nie dadzą bo Tempesty są po za zasięgiem.
Jeśli nie ma Zerg nic latającego to przegrał grę.

Viper i jego linka są zajebiste w wielu sytuacjach, tutaj także się sprawdzą.

mgkiler napisał
2. Drop kilku min z medivacdropshipa przy naszych minerałach.
Protoss jak nie ma obsa to traci sporo czasu nim pozbędzie się min z bazy...

Jak nie masz detekcji, to rozwalasz miny na 1 probie i zbierasz dalej, aż będziesz miał detekcję. IMO nie ma co narzekać, bo teraz nie musisz grać robo, żeby mieć mobilny detektor.

mgkiler napisał
3. Oracle.
Jeśli nie mamy wieżyczek, czy canonów przy minerałach to podlatują 3 Oracle i w 2 sekundy nie mamy ani jednego robotnika.

Grając T łatwo się obronić przed tym minami.


mgkiler napisał
4. No i temat który się wiele razy pojawiał. Czy te nowe medivac dropshipy nie są teraz za mocne.

Widząć, że T idzie w mass dropy mało który Z robi mutale i mało który P robi phoenixy, a są to jednostki, które pozwalają kontrolować mapę i świetnie kontrują dropy. Póki ludzie zamiast myśleć będą narzekać, to raczej dobrej odpowiedzi na to pytanie nie będzie. Polecam obejrzeć gry MC i Life z MLG. Jedni z niewielu graczy, którzy BEZ PROBLEMU bronili terrańskie dropy w większości przypadków. I to łatwiej niż w WoLu dzięki buffowi na speed Mutali i buffowi zasięgu Phoenixów.

Ch3rry napisał
Coś, co kosztuje tyle co Baneling przy nie uwadze, może wykosić 15 mutalisków (!).
Wiem, że nie jestem pro, ale na moim poziomie mina u Terrana zawsze się opłaci. Już sama mutacja Overseera to korzyść dla Terrana (Mina - 75m 25g, Overseer 50m 50g czyli więcej gazu).


A-move przestało działać, więc opcje są 2:
- robisz Overseera
- puszczasz 1 mutaliska minimalnie z przodu

Gram T i trafiam na ladderku na graczy, którzy potrafią być cost effective vs miny. Mina działa zresztą w ciekawy sposób, bo nie odpala pocisku od razu jak jakaś jednostka znajdzie się w jej zasięgu, tylko dopiero po jakimś czasie, co znacznie ułatwia ich zdejmowanie o ile ktoś akurat pilnuje swoich jednostek.



Co to za świat, że już nawet sku rwysyństwo nie popłaca?
PM Email
mgkiler
Wiadomość [#8]: 24.03.2013 o 23:00

Dołączył: 01.06.2009 o 15:08



IMO nie ma co narzekać, bo teraz nie musisz grać robo, żeby mieć mobilny detektor.


Jak to? Aby mieć Oracle trzeba mieć StarPort. A StarPort buduje się nawet rzadziej niż RoBo.

Kiedyś MothershipCore była detektorem, ale teraz już nie jest.

PM Email
Duppon
Wiadomość [#9]: 25.03.2013 o 09:00

wizzard 60




Dołączył: 03.10.2009 o 12:53


Nie no jebłem.



VelOCity#1448
PM Email
mgkiler
Wiadomość [#10]: 02.04.2013 o 23:55

Dołączył: 01.06.2009 o 15:08


No to Stargate. Przejęzyczenie drobne. Na jedno wychodzi.
Czyli żadna różnica jak dla mnie czy postawie Robo i obsa, czy Stargate i Oracle. Obs chyba nawet minimalnie szybciej można mieć.

[Edycja mgkiler - 02.04.2013 o 23:56]

PM Email
Duppon
Wiadomość [#11]: 03.04.2013 o 00:03

wizzard 60




Dołączył: 03.10.2009 o 12:53


Ja jebłem ze stwierdzenia, że robo czy stargate buduje się rzadko.



VelOCity#1448
PM Email
mgkiler
Wiadomość [#12]: 03.04.2013 o 11:18

Dołączył: 01.06.2009 o 15:08


Duppon napisał
Ja jebłem ze stwierdzenia, że robo czy stargate buduje się rzadko.


Nie napisałem tak.

Napisałem, że StarGate buduje się żadziej niz robo.

Może troche źle się wyraziłem.

Ja zawsze jak gram to buduje albo 1gate-robo, albo 3gate-robo.

Ale Stargate już żadziej i raczej nigdy przed robo.

Więc dostęp do obsa mam szybciej i za bardzo nie rozumiem po co jest ta detekcja w Oracle skoro obs i tak jest wcześniej.

[Edycja mgkiler - 03.04.2013 o 11:19]

PM Email
Duppon
Wiadomość [#13]: 03.04.2013 o 14:28

wizzard 60




Dołączył: 03.10.2009 o 12:53


No widzisz, ale są ludzie, którzy budują stargate przed robo i właśnie dla takich ludzi stworzono detekcję w oracle.



VelOCity#1448
PM Email
Sulphuriell
Wiadomość [#14]: 03.04.2013 o 20:23

Dołączył: 13.05.2010 o 21:40


mgkiler napisał
Ja zawsze jak gram to buduje albo 1gate-robo, albo 3gate-robo.

Ale Stargate już żadziej i raczej nigdy przed robo.

Więc dostęp do obsa mam szybciej i za bardzo nie rozumiem po co jest ta detekcja w Oracle skoro obs i tak jest wcześniej.


To pooglądaj sobie trochę repów, bo tak się składa, że HotSie budowania Stargate przed robo nie jest niczym dziwnym :P

Tech tree tossa wygląda tak, a nie inaczej i wprowadzenie dodatkowej detekcji dla jednostki ze Stargate ma jak najbardziej sens.



Co to za świat, że już nawet sku rwysyństwo nie popłaca?
PM Email
REKLAMA
Strona 1 z 1.
Idź do strony :

Odpowiedź

Skocz do :