Dziś jest: Poniedziałek, 16 lipca 2018, godzina 18:31
zaloguj się :


Odpowiedź

Temat: Filmy Fantasy

Pierwsza     <<   <   | 1 | 2 |   >   >>     Ostatnia
azjusz
Wiadomość [#1]: 15.09.2008 o 13:21

Konto skasowane





Temat o filmach Fantasy

Jako ze ostatnio wzielem sie za odrabianie zaleglosci z tego gatunku literackiego, to przyszla mi takze ochota na kinematografie. Troche poszperalem w internecie, na roznych forach itd i znalazlem kilka propozycji:

(bez zadnej specjalnej kolejnosci)



Wladca Pierscieni



Kazdy zna, wiekszosc czytala badz widziala, przedstawiac nie trzebapotluczony.gif
Ogolnie fajny film, troche niescislosci i bledow (np surfujacy na tarczy badz wspinajacy sie po zadzie Olifanta Legolas), wielka dyskusja czy ksiazka zostala dobrze przedstawiona czy niepotluczony.gif (jak dla mnie to nie zostala). Film warto obejzec, ale lepiej wpierw przeczytac cala trylogie WP ( Hobbita wczesniej).

jak zjem sniadanie to dodam wiecej filmow;)

Wiedźmin



male wprowadzenie
http://www.filmpolski.pl/fp/index.php/128876

Film ogolnie beznadziejnytongue.gif Najlepiej wyszedl tytulowy bohater (to jak wyglada), a reszta to lepiej nie gadac. Oparty na tworczoci A Sapkowskiego, a dokladniej na dwoch pierwszych tomach opowiadań o przygodach Geralta. W praktyce najlepiej najpierw przeczytac ksiazke, a potem jesli sie bardzo chce i jest sie przygotowanym na najgorsze to mozna obejzec takze film (bodajze zrobiono tez miniserial ale dosc podobny).

Earthsea



o filmie
http://www.filmweb.pl/f126730/Ziemiomorze,2004
o ksiazce, autorce, swiecie
http://en.wikipedia.org/wiki/Earthsea

Kolejny spieprzony film fantasytongue.gif Jednak tym razem mozna go ogladac, a problemem jest to ze strasznie odbiega od ksiazki Ursuli K. Le Guin (napisala cala serie, a film jest oparty na dwoch pierwszych tomach). W swiecie przedstawionym na papierze ludzie sa czarni, a glowny bohater czerwonoskory co jak widac tworcy filmu swietnie odwzorowali juz na plakacie. Niestety jest tylko, doslownie, kilka rzeczy ktore lacza oba dziela, takze sami rozumiecie. Film do obejzenia, ale ksiazka (wielokrotnie nagradzana, komentowana i generalnie bardzo lubiana) to juz co innego.

Xsarq
Wiadomość [#2]: 15.09.2008 o 13:40

Konto skasowane





Dołącze się:

StarDust



Ekranizacja bajeczki Geimana okazała się przeciętna. Nie jest to może superprodukcja jednak osoby którym spodobała się książka powinny także obejrzeć ekranizację.Fani raczej nie będą zawiedzeni gdyż sporo z oryginalnego humoru książki zostało zachowane w filmie. Jedyne co naprawdę może denerwować to mocno zmienione zakończenie.

azjusz
Wiadomość [#3]: 15.09.2008 o 13:58

Konto skasowane





Conan Barbarzyńca



Yeeeaaah;) twardziel nad twardziele;) Film wyszedl dawno temu, bo w 1982, ale nadal fajnie sie go oglada (powstala takze druga czesc)
http://www.filmweb.pl/f4658/Conan+Barbarzy%C5%84ca,1982

Sam Conan zostal wymyslony juz dawno temu (http://pl.wikipedia.org/wiki/Conan_Barbarzy%C5%84ca ), bo w latach 30' przez Roberta E. Howarda. W tamtych czasach fantasy bylo dla wiekszosci tylko takim tanim czytadlem, papka literacka, o ktorej ksiazki mozna bylo kupic za dolara i ktorej nikt nie rokowal jej wielkich sukcesow. Wszyscy wiemy jak to sie skonczylosmiley.gif. R Howard napisal kilkanascie ksiazek o swoim bohaterze, a pozniej powstalo ich jeszcze kilkadziesiat, ale od roznych autorow. Film do dzisiaj jest znany i w sumie lubiany, przynajmniej w pewnych kregach. Nie jest to Wladca Pierscieni, ale klimat ma spoko;)

-----------------------------


Inne mi znane filmy z tego gatunku, ktorych nie ogladalem (jeszcze):
Nieustraszeni Bracia Grimm http://nieustraszeni.bracia.grimm.filmweb.pl/
Sleepy Hollow (Jeździec bez głowy) http://www.stopklatka.pl/film/film.asp?fi=1504
Ring of the Nibelungs (Klątwa pierścienia) http://www.filmweb.pl/f113367/Kl%C4%85twa+pier%C5%9Bcienia,2004

inne ktore zachaczaja o fantasy badz moga byc chociaz po czesci tak traktowane:
Pirates of the Caribbean
300
Troy
Dracula

Gilgalad
Wiadomość [#4]: 15.09.2008 o 14:02

Konto skasowane





Jedynka Conana to kvlt, estetyka Manowara biggrin.gif , świetny klimat, muzyka, stworzony do tej roli Arnie no i James Earl Jones alias Darth Vader jako zły madafaka zmieniający się w węża.



Klasyka fantasy. Christopher Lambert jako nieśmiertelny szkocki góral, Sean Connery jako równie nieśmiertelny gejowany Hiszpan i nieśmiertelny zły Kurgan który jest bardziej obrzydliwy niż Gruby. Klimatyczne pojedynki na miecze w podziemnych parkingach i muzyka Queen. Podobnie jak w przypadku Conana da się oglądać tylko pierwszą część, reszta jest do zaorania. Wspominałem, że głowni bohaterowie są nieśmiertelni?

Crom
Wiadomość [#5]: 15.09.2008 o 16:22

Konto skasowane





Czarnuch gral Vadera?! Oo No tak tak to jest jak sie czlowiek nie zainteresuje i po latach dowiaduje sie od takiego Gilgalada :d

[Edycja Crom - 15.09.2008 o 16:25]



| Format Sig? [Yes/No]
| Enter Command: .......Yes
| Format percentage: 10%...25%...50%...75%...100%...Complete!
| Sig Formatted.
|
| Have a Nice Day!

[System Shutdown]
ver.1.05 made by Crom, Last Update: 21.07.11y

[SYSTEM REMINDER] - [ON]
Gilgalad
Wiadomość [#6]: 15.09.2008 o 16:26

Konto skasowane





Tzn. głos mu podkładał, w masce latał siakiś inny koleś.

Raven
Wiadomość [#7]: 15.09.2008 o 18:10

Konto skasowane





Xsarq napisał
Dołącze się:

StarDust


Zrzygac sie mozna przy tym. Nikt z ekipy nie odrobil pracy domowej.



"Tolerancja jest cnotą ludzi bez przekonań" G. K. Chesterton
"Co zaś dotyczy przekonań, to >>własny światopogląd<< jest czymś równie banalnym jak >>Koran tłumu<< i >>płomień żądzy<<!" W. Jerofiejew
ChosenOne
Wiadomość [#8]: 16.09.2008 o 16:02

Konto skasowane





Raven napisał
Xsarq napisał
Dołącze się:

StarDust


Zrzygac sie mozna przy tym. Nikt z ekipy nie odrobil pracy domowej.

true, książka przy tym filmie to jak koza nostra przy wiedeńskim chórze chłopięcym

a co do filmów fantasy to ja poszedłbym w trochę inną stronę, baśniowego świata,czyli:
Labirynt Fauna, Charlie i Fabryka Czekolady smiley.gif, Sweeney Todd, Finding Neverland, Big Fish (mistrzowy film), Trist też poleciłaby Fountain, ale ja nie :P



All humans will, without exception, eventually die.
Tristanja
Wiadomość [#9]: 16.09.2008 o 19:06

Konto skasowane





W tej dziedzinie Trist poleca jedno zawsze i niezmiennie:




Boże jak ja na tym ryczałam! A ten chłopiec to myślałam, że ma co najmniej 15 lat, czyli, że jest dorosły, nie powiem, zdziwiłam się, jak go teraz zobaczyłam;O

NO I OCZYWIŚCIE:

!!!!!!!!!!! love.gif love.gif love.gif

A Wiedźmin serial leciał jakoś teraz po 1 w nocy ba tvp, oglądnęłam jeden odcinek i teraz rozumiem ludzi, którym nie wierzyłam, gdy mówili, że jest to aż tak(wulg.)owe XD

A tak teraz dochodzę do wniosku, że już Limahl lepiej pasowałby na wiedźmina niż ten zasyfiały Żebrowski z ta bezsensowną brodą (w dodatku koloru kupy).

azjusz
Wiadomość [#10]: 16.09.2008 o 19:22

Konto skasowane





co to za ciota?

Tristanja
Wiadomość [#11]: 16.09.2008 o 20:20

Konto skasowane





Twój stary. Nie oglądałeś Niekończącej się opowieści? o_O

azjusz
Wiadomość [#12]: 16.09.2008 o 21:30

Konto skasowane





ogladalem ale dawno temu, a ten koles smiesznie wyglada.

Tristanja
Wiadomość [#13]: 17.09.2008 o 09:31

Konto skasowane





No śmiesznie, ale przecież nie daję jego foty dlatego, że dalej uważam, że jest męski i drapieżny;P Ale jak miałam te kilka lat to był to koleś doświadczony przez życie!

Ale piosenka w dalszym ciągu jest zajebista ^^

DonMateo
Wiadomość [#14]: 17.09.2008 o 19:08

Konto skasowane





Tristanja napisał
!!!!!!!!!!! love.gif love.gif love.gif

najpierw, jak zobaczylem ta 'bujna' fryzure, to pomyslalem, ze to jakis kurak jest. Nastepne skojarzenie: bill z tokio hotel o.O
niee..... juz sie nie odzywam xD




TEAMWORK
means a lot of mindless morons doing exactly what the boss says.


Lastfm.pl
ChosenOne
Wiadomość [#15]: 18.09.2008 o 02:50

Konto skasowane





DonMateo napisał
Nastepne skojarzenie: bill z tokio hotel o.O

On wie jak nazywają się goście z tego pseudo zespołu potluczony.gif potluczony.gif FAIL



All humans will, without exception, eventually die.
Tristanja
Wiadomość [#16]: 18.09.2008 o 22:15

Konto skasowane





Ludzie, serio nigdy wcześniej nie widzieliście Limahla? O_O

Przecież ten kawałek z Neverending Story puszczali swego czasu w telewizji na okrągło.

Gilgalad
Wiadomość [#17]: 18.09.2008 o 23:19

Konto skasowane






12.04.1991 czyli już 6370 na tym Świecie!

no to on ma prawo nie pamiętać, chyba.
Ja też płakałem przy tej scenie na bagnie, a ponadto bałem się Nicości, chociaż obecnie już nawet nie pamiętam o co z nią chodziło.

Tristanja
Wiadomość [#18]: 19.09.2008 o 00:38

Konto skasowane





No, że pożera świat!!!! A wszystko przez amerykańskie bachory!

ChosenOne
Wiadomość [#19]: 19.09.2008 o 03:05

Konto skasowane





Ja to tam tylko pamiętam, że dzieciak latał na jakimś niby smoku xD



All humans will, without exception, eventually die.
Tristanja
Wiadomość [#20]: 19.09.2008 o 09:27

Konto skasowane





Ten smok był taki uroczy! Jak pies wyglądał! A pamiętam, że były chyba trzy części, druga(?) to było jak ten koleś co go prali był nastolatkiem i to już było takie... Inne;P Ale znalazłam ostatnio kasetę z NeS i planuję obejrzećsmiley.gif

A swoją drogą to ja nie nazwałabym The Fountain fantasy;P

Oglądałam jeszcze Fanthagiro ^^

A mi przykro, że nie umiemy zrobić fantasy i panuje moda na papierowe seriale i filmy wojenne z Zakościelnym.

REKLAMA
Strona 1 z 2.
Pierwsza     <<   <   | 1 | 2 |   >   >>     Ostatnia
Idź do strony :

Odpowiedź

Skocz do :