Dziś jest: Środa, 29 czerwca 2022, godzina 14:13
zaloguj się :


Odpowiedź

Temat: Blood DK DPS - 3.3.3a Guide

Devizz
Wiadomość [#1]: 17.06.2010 o 15:26

Konto skasowane







Poradnik jest przeznaczy dla zarówno nowych DK pragnących poznać lepiej swoją klasę jak i starych wyjadaczy grających w UH, nie wierzących w potencjał blood. Poradnik nie wytłumaczy ci jak levelować w blood, ani jak grać PvP w blood natomiast jak blood ma się do endgame raidów PvE - jak najbardziej.

-------------------------------------------------------

Skróty
AP - Attack Power
AoE - Area of Effect
AMS - Anti-Magic Shell
ArP - Armor Penetration
BB - Blood Boil
BP - Blood Presence
DK - Death Knight
DC - Death Coil
DnD - Death and Decay
DPS - Damage per Second
DRW - Dancing Rune Weapon
DW - Dual Wield
FotFC - Rune of the Fallen Crusader
GoD - Glyph of Disease
GoDD - Glyph of Dark Death
HoW - Horn of Winter
IT - Icy Touch
PS - Plague Strike
RD - Raise Dead
RP - Runic Power
Str - Strength
UP - Unholy Presence
WotF - Will of the Necropolis

-------------------------------------------------------

Spis Treści
0. Wstęp.
1. Talenty
a) Build GoD
b) Build GoDD

2. Rotacja
a) Rotacja z GoD
b) Rotacja z GoDD

3. Gemy & Enchanty
a) Jakie enchanty?
b) Jakie gemy?

4. BiS (Best in Slot, lista najlepszych itemów PvE do zdobycia na obecnej wersji gry)
5. Inne
a) ArP vs Str
b) Tipsy dotyczące ICC (Icecrown Citadel - endgame raid na wersji 3.3)


-------------------------------------------------------

0. Na starcie pragnę zaznaczyć, że ten oto poradnik jest jedynie moją subiektywną opinią opartą na doświadczeniu jakie zdobyłem grając DK. Jak najbardziej możecie się nie zgadzać z zawartością tego poradnika, ba, niewykluczone, że może on zawierać błędy. Oprócz moich własnych testów i doświadczeń, poradnik też jest oparty na theorycraftingu graczy piszących na takich stronach jak EJ (elitistjerks.com).

Niestety, na obecnym patchu 3.3.3a, Blood DPS spec jest uważany za spec "wymarły". I po części to racja, bo zarówno Unholy jak i Frost mają dużo lepszy AoE dmg oraz unikalne raidowe buffy. Ebon Plague w Unholy specu zapewnia zwiększony magic taken przez target o 13% (dla tego buffa akurat substytutem jest lock ze swoim Curse of the Elements), oraz dodatkowo zwiększa dmg jaki target otrzymuje z diseasów o uwaga, 30% (spory boost dla innych DK w raidzie). Jeszcze patch temu, dw frost był uważany za spec jeszcze bardziej wymarły niż blood jednak po buffie w ostatnim patchu sytuacja się zmieniła. Oprócz buffa 20% do haste dla raidu, dw frost dostał spory buff do haste, jedynie dla siebie, prześcigająć tym samym blood w zarówno przydatności w raidzie jak i ogólnym dmg. Bo niestety ale 10% AP aura blood spec'a jest dużo częściej spotykana niż buffy UH oraz frost (cholerni hunterzy :S).

Więc, po co grać w blood skoro zarówno frost jak i UH wydają się lepszymi specami. Cóż, to prawda, że 95%, jeśli nie więcej poważnie raidujących DK DPSów jest w unholy lub frost specu (przez poważnie chodzi mi o takich z progressem na ICC25HC przynajmniej 11/12), jednak pozostaje to 5% innych DK. W takim razie jak oni sobie radzą z konkurencją ze strony DK w innych specach? Własnie to zamierzam wytłumaczyć w tym poradniku. Odpowiednio znając blood spec, spokojnie można dogonić UH/frost w single target DPSie, tak więc jeśli interesuje cię granie w blood pomimo wszystkich minusów tego speca zapraszam do przeczytania dalszej części poradnika. Jeśli jednak chcesz sobie oszczędzić trudu, radze kliknąć czerwony krzyżyk po prawej, górnej stronie ekranu.




1.
Przy wybieraniu talentów mamy tak naprawde bardzo ograniczone pole manewru. Różnych buildów mamy dwa - GoDD oraz GoD, obie nazwy buildów pochodzą od glyphów, bo to własnie jeden glyph zmienia build i naszą rotacje. W drzewku blood, w obu buildach, 50 talentów rozdamy tak samo jeśli zależy nam na pure dps. Jeden pozostały talent zależy od preferencji, nie radze wybierać ani Vampiric Blood ani talentu konsumującego jedną blood rune, gdyż równa się to stracie jednego, cennego HS. Imo, według mnie Imp. BP sprawdza się najlepiej dając nam troche więcej przeżywalności na raidach, ale WotN też czasami może nam uratować skóre, tak jak mówiłem, wszystko zależy od własnych preferencji. Co do sub-drzewka unholy, znowu, jeśli zależy nam na pure dps, rozdamy talenty tak samo, oprócz jednego talentu, który tak naprawde jest jedyną różnicą buildów GoDD oraz GoD.

a) Build GoDD:
http://www.wowhead.com/tale(...)c:IGLMmV

b) Build GoD:
http://www.wowhead.com/tale(...)c:IGpMmV

Dlaczego akurat w buildzie GoDD mamy w sub-drzewku UH 3/3 talenty rozdane w Morbidity oraz 1/2 w Epidemic, a w buildzie GoD 2/3 w Morbidity, a z kolei 2/2 w Epidemic? Już spiesze z wytłumaczeniem. Oba buildy mają różne założenie, a tym samym różną rotacje. W buildzie GoDD skupiamy się na single target dpsie i podczas cd na runach i RP dumpów staramy się wyprowadzić jak najwięcej DC, natomiast w buildzie GoD używamy Pestilence aby zapobiec potrzebie ciągłego aplikowania diseasów na target, tym samym zapewniając sobie więcej rune i możliwych HS/DS. Szczerze mówiać, oba buildy robią bardzo podobny DPS i różnica między nimi jest nie tak znacząca, poprostu popróbjcie na kukłach obie rotacje tych buildów i grajcie tym co wam bardziej przypasuje. GoDD skupia się bardziej na single target, natomiast GoD oprócz niemalże identycznego single target dps, zwiększa również nasz AoE dmg. Osobiście preferuje build GoDD, jednak w tej grze klasy są zaprojektowane tak, aby można było je rozwijać na wiele możliwości i dopasować je do swojego stylu gry, także nie kierujcie się cudzymi preferencjami, a wybierzcie to co najbardziej wam pasuje. W następnej części poradnika opisze dokładnie rotacje dla obu buildów Blood DK DPS'a.




2. Najpierw zaczne od troche łatwiejszej do ogarnięcia, rotacji GoDD:

a) Rotacja z GoDD: IT PS HS HS DS -DUMP- DS HS HS HS HS -DUMP-

Podczas dumpu, DC, HoW i może RD jak nie ma CD. I to tyle, prawda, że nie trudne? Co jest łatwiejsze? Chyba tylko arcane mage/ele shaman? biggrin.gif

Rotacja GoD, troche trudniejsza wygląda mniej więcej tak:

b) Rotacja z GoD: IT PS HS HS DS -DUMP- DS HS HS HS Pestilence -DUMP-

Po wykonaniu tej oto pierwszej części rotacji, ciągle stosujemy jej część drugą, która wygląda następująco:

HS HS HS HS DS -DUMP- DS HS HS HS Pestilence -DUMP-

Pierwszej części rotacji używamy jedynie po to aby zaaplikować disease'y na target. Potem tylko druga część rotacji, do momentu aż diseasy nam nie spadną z targetu.

Generalnie trudność GoD polega na utrzymaniu diseasów na targecie przez cały czas. Jeśli diseasy nam spadną, tracimy DPS. Pamiętajcie też, że DC to dużo mniejszy output DPSu dla Blood niż np. dla UH, dlatego zawsze lepiej użyć HS, jeśli tylko możemy.

Nie można też zapomnieć, że DPS Blooda opiera się głównie na cooldownach takich jak DRW czy może Hysteria. Blood DPS skacze jak mało jaki spec. Raz możemy kręcić 17k, a potem spaść do 11k. Ważne jest, aby odpalić Hysterie zaraz PRZED DRW i jednocześnie zdążyć użyć 2 DRW na każdą jedną hysterie. Hysteria ma 3 min CD, DRW 1.5 min. Tak więc jako przykład, odpalamy Hysterie, następnie odrazu DRW. Schodzi nam CD na DRW, odpalamy bez Hysterii i na następnym zejściu Hysterii powinniśmy mieć DRW po kilku sek. I znowu, odpalamy oba CD razem, a potem samo DRW, a potem znowu oba naraz.

Dobrze też jest użyć naszych CD na procach trinketów jak DBW/Deaths Choice i procach ogólnie jak RoTFC czy może +480 AP z ringa za repe z Ashen Verdict. Ofc na Bloodlust/Heroism, Hysteria+DRW obowiązkowo.

Nie zapomnijcie też o innych ważnych CD jak Empowered Rune Weapon, Blood Tap czy może Raise Dead. Empowered Rune Weapon, razem z ghoulem najlepiej użyć na Hysterii, średnio na jedną walke powinniśmy użyć dwa ERW, o ile pierwszego ERW napewno użyjemy na DRW i Hysterii, możliwe, że drugiego zdołamy użyć jedynie na jednym z tych CD.

Warto rozplanować swoje CD na poszczególne encountery i zastanowić się ile razy zdołamy ich użyć, to zależy też od "jakości" naszej grupy.

Generalna zasada: Im więcej CD naraz, tym lepiej. Nie używajcie CD oddzielnie!

Jeszcze co do AoE DPS'u, tak jak pisałem - AoE DPS Blood jest bardzo słaby, na walkach z więcej niż 4 targetami będziemy ostro za UH/frost. Jednak na walkach z 2 targetami będziemy zdecydowanie prowadzić z powodu HS.

Możliwe, że za jakiś czas załącze do poradnika filmik, który dokładnie pokaże rotacje Blood na żywo w grze.




3.

Kiedy dobierasz gemy i enchanty, warto wiedzieć ile mieć poszczególnego statu. No więc tak, w pierwszej kolejności - musisz mieć zarówno expertise jak i hit cap. Expertise cap dla DK DPS wynosi 26 (I żebyś nie myślał, że stojąc za bossem potrzebujesz 0 expertise, bo znam kilku takich "prosów" ;p). To jakieś 214 expertise rating. Hit cap dla DK DPS to 8%, jakieś 263 hit rating. Wiadomo, że w słabym gear na poziomie ilvl200+ obu capów raczej nie zdołasz osiągnać, dlatego w takim wypadku warto gemować w pure hit/expertise rating jeśli jest taka potrzeba, a nie w np. str. W momencie kiedy będziecie próbowali dopasować sobie gear, docenicie raciale PvE.

Generalnie na chwile obecną, enchanty poniżej są uważane za najlepsze dla DK:

a) Jakie enchanty? Head: +50 AP + 20 Crit rating (repa u Sons of Hodir)

Shoulders: +40 AP +15 Crit rating (repa u home faction - Knights of Ebon Blade)

Back: Nie, 23 haste nie jest dobre dla Blood. Jest dobre dla unholy, ale napewno nie dla blood. Dużo lepiej dać 22 agi. (enchanting)

Chest: +10 stats (enchanting)

Wrist: +50 AP (enchanting)

Hands: Tutaj kwestia sporna. Mamy do wyboru dwa enchanty, +15 str i +44 AP. Dla UH wybór jest oczywisty z powodu tego, że ghoul zyskuje ze str, natomiast wogóle z AP. Ja bym imo brał +44 AP, ale warto też wziąść pod uwage proce jak RoTFC. (enchanting)

Waist: Eternal Belt Bluckle (BS)

Legs: +75 AP +22 Crit rating (Leatherworking)

Boots: Mamy do wyboru +32 AP i +12 crit +12 hit rating. Jeśli nie mamy hit capa, i brakuje nam więcej niz 8-10 hita do capa, warto zainwestować w +12 crit +12 hit rating. Jeśli jednak mamy już hit cap, lepiej dać +32 AP. Inni uważają też, że najlepszym enchantem na butki do raidowania jest + Increased speed. W sumie to dobry argument, bo na wielu encounterach trzeba sporo biegać, jednak według mnie dla DK +inc speed jest nie potrzebny z powodu możliwości na przełączenie się w UH pres. w dowolnej chwili. Jeśli jednak tak bardzo chcecie szybciej biegać, imo lepiej dać +6 agi +inc speed niż +15 stamina +inc speed. (enchanting)

Weapon: Tutaj wyboru za bardzo nie ma, Rune of Fallen Crusader ofc.

b) Jakie gemy?

Meta Socket: +21 agi + 3% Increased crit dmg. Lepsze od +21 Crit rating +3% Increased crit dmg z powodu tego, że nie wymaga dwóch blue gemów.

Red Socket: +20 str. Jednak jako blood można, a nawet powinno się gemować w ArP jeśli ma się odpowiedni do tego gear. Więcej o tym w dziale 6. Inne, a) ArP vs Str.

Yellow Socket: Jeśli socket daje conajmniej +4 str, lepiej dać +10 str + 10 crit lub +10 str +10 hit jeśli nie mamy hit capa. Jeśli socket daje mniej niż 4 str lub stat typu crit/haste/whatever, lepiej dać +20 str.

Blue Socket: +10 stats, byle spełnić wymagnia meta gema. W inne blue sockety +20 str, nie zależnie od bonusu socketu.

Tutaj jeszcze macie przydatność poszczególnych statów dla Blood (Od dołu najgorsze)

Weapon DPS
Hit Rating (do capa, po capie bezużyteczne)
Expertise Rating (do capa, po capie bezużyteczne)
ArP (? - Zależnie od gear, w gear na niższym poziomie niż ICC25 zaraz po Str.)
Str
Crit
Agility
Haste
AP
Armor




4.

Soon




5.

a) ArP vs STR

Jeśli macie sporo itemów z ARP, dających wam powiedzmy 50-60%, możecie spróbować podejść pod Hard Capa gemując w ArP zamist w Str (dla blood hard cap wynosi 90%, 10% mamy z talentów). Powyżej 80% powinniście zauważyć całkiem ładny dps boost. Przede regemowaniem dobrze jest się wyposażyć w trinket z Saurfanga z ICC25, DBW, nawet z normala.

b) Tipsy dotyczące ICC (Icecrown Citadel - endgame raid na wersji 3.3)

Soon



Krytka mile widziana, z czasem będe uaktualniał poradnik - międzyinnmi uzupełnie brakujące działy i dodam nowe, dotyczące np. przydatnych addonów.


Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, powielanie i wykorzystywanie części lub całości informacji zabronione bez zgody autra.

[Edycja Devizz - 17.06.2010 o 15:49]



www.deathnajtblogspot.com - ciekawostki, "theorycrafting" and moar!
krizigu
Wiadomość [#2]: 24.06.2010 o 12:18

Konto skasowane





Według mnie bardzo fajny guide.
Jedyne do czego mogę się przyczepić to to, że enchanty na shouldersy i heada są pomylone miejscami, ale to kosmetyka smiley.gif.

Pozdrawiam



Jestem Yes-Liferem smiley.gif
Misiunka
Wiadomość [#3]: 18.01.2011 o 22:17

Konto skasowane





Te poradnik jest świetny smiley.gif cały czas z niego korzystam
W końcu udowadniam ludzia w gildi ze blood potrafi duzo uzi2.gif

atylla3
Wiadomość [#4]: 18.01.2011 o 22:23

Konto skasowane





Misiunka napisał
Te poradnik jest świetny smiley.gif cały czas z niego korzystam
W końcu udowadniam ludzia w gildi ze blood potrafi duzo uzi2.gif


Wszystko byłoby pięknie gdyby nie to, że ten poradnik jest już kompletnie nieaktualny.

Nekkro
Wiadomość [#5]: 18.01.2011 o 22:28

Konto skasowane





na niektorych piratach moze i nadal jest ok ;)



An Karanir Thanagor,
Mor Ok Anga'lor,
Mor Ok Gorum Pala'ahm Raval.
atylla3
Wiadomość [#6]: 18.01.2011 o 22:54

Konto skasowane





Nekkro napisał
na niektorych piratach moze i nadal jest ok ;)


Tak, ale co nas to obchodzi?

Nekkro
Wiadomość [#7]: 19.01.2011 o 10:17

Konto skasowane





mnieee tam nic.
najwazniejsze ze poradnik jest super.



An Karanir Thanagor,
Mor Ok Anga'lor,
Mor Ok Gorum Pala'ahm Raval.
REKLAMA
Strona 1 z 1.
Idź do strony :

Odpowiedź

Skocz do :